Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní vzdělávání (CCV / G6067)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G6067 - Interkulturní vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Kultura, enkulturace, kulturní relativismus, globalizace, migrace, střetávání kultur2. Multikulturalismus - interkulturalita - transkulturalita3. Multikulturní/interkulturní společnost4. Předsudky - stereotypy - xenofobie - diskriminace5. Multikulturní výchova - interkulturní vzdělávání6. Cíle interkulturního vzdělávání7. Interkulturní kompetence8. Metody interkulturního vzdělávání9. Metody interkulturního vzdělávání II10. Interkulturní komunikace11. Kooperativní řešení konfliktů12. Multikulturní výchova / interkulturní vzdělávání v rámcovém vzdělávacím programu13. Zdroje pro multikulturní výchovu / interkulturní vzdělávání

Získané způsobilosti

- znalost různých etnických a kulturních skupin žijících v české a v evropské společnosti- rozvoj postoje tolerance, respektu a otevřenosti k odlišným skupinám včetně vědomí potřebnosti osobní angažovanosti - schopnosti reakce na stereotypy, předsudky, projevy xenofobie, intolerance, diskriminace či rasismu schopnosti kritického myšlení a objektivního hodnocení - schopnost interkulturní komunikace a kooperativního řešení konfliktů.- schopnost adekvátně pracovat s jedinci s odlišným sociokulturním, národnostním či náboženským zázemím

Literatura

FALTÝN, J. Filosofická východiska multikulturní andragogiky. Praha: FF UK, 2005. ISBN 80-86-284-50-6.KOL. AUT. Interkulturní výchova ve školním vzdělávacím programu. Praha: Kritické myšlení a Člověk v tísni - společnost při ČT, o.p.s, 2005. Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova: Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-72-2.nullMORVAYOVÁ, P. Filosofie výchovy v tzv. multikulturní realitě jako přetrvávající problém. Pohled z perspektivy současné filosofie sociálních věd. In: Primární prevence sociálně patologických jevů v pedagog. praxi VIII. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. ISBN 80-774-681-1.Muhič, J. Interkulturní poradenství. Praha, 2004. PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-885-6.BROŽ, M., KINTLOVÁ, P., TOUŠEK, L. Kdo drží černého Petra. Člověk v tísni, 2007. ISBN 978-80-86961-27-9.nullMORVAYOVÁ, P. Multikulturní výchova jako problém vzhledem k sebepojetí účastníků procesu institucializované a formalizované edukace. In: Pedagogicko - psychologické aspekty dětských pojetí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2005. ISBN 80-7044-740-0.SARTORI, G. Pluralismus, multikulturalismus a přistěhovalci. Praha: Dokořán, 2005. VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., ŠTECH, S. Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 1992. HIRT, T., JAKOUBEK, M. Romové v osidlech sociálního vyloučení. Plzeň: Aleš Čeněk, 2006. ISBN 80-7178-285-8.SIROVÁTKA, T. Sociální exkluze a sociální inkluze menšin a marginalizovaných skupin. Brno: FSS MU, 2004. ISBN 80-210-3455-6.HIRT, T. (ed.), JAKOUBEK, M. (ed.). Soudobé spory o multikulturalismus a politiku identit. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005. ISBN 80-86898- 22-9.BRTNOVÁ - ČEPIČKOVÁ, I. (ed). Škola, učitel a žák v multikulturním prostředí. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2006. ŠIŠKOVÁ, T.,ed. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.

Garant

Mgr. Jaroslav ŘíčanPhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Jaroslav ŘíčanPhDr. Arnošt Smolík, Ph.D.