Předmět Edukace a rozvoj osob se smysl. postiž. (CCV / G6140)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / G6140 - Edukace a rozvoj osob se smysl. postiž., Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. zrakově postižení - 1.1 obecná část ( druhy postižení )1.2 -1.5 edukace klientů jednotlivých věkových kategorií (metodické nácviky )1.6 edukace dospělých ( pracovní uplatnění )2. sluchově postižení - 2.1 obecná část ( druhy postižení )2.2 - 2.5 edukace klientů jednotlivých věkových kategorií (metodické nácviky )2.6 edukace dospělých ( pracovní uplatnění )3. kombinované smyslové postižení4. poruchy čichu, hmatu a chuti5. integrace smyslové postižených6. praktické ukázky ve cvičné škole
Získané způsobilosti
Studenti zvládnou metodické řady u různých věkových kategorií klientů.
Literatura
ŠLAPAL, R. Dětská neurologie pro speciální pedagogy. Brno,, 1996. LECHTA, V. A KOL. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. JANOTOVÁ, N., SVOBODOVÁ, K. Integrace sluchově postiženého dítěte v mateřské a základní škole. Praha: Septima, 1998. VÍTKOVÁ, M., ET AL. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. KEBLOVÁ, A. Integrované vzdělávání dětí se zrakovým postižením. Praha: Septima, 1996. KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum, 2002. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. KVĚTOVÁ, O., ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 1998. LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie. Brno: Paido, 2003. WIENER, P. Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: MŠMT, 1998. JESENSKÝ, J. Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace. Praha: SONS, 1992. KUBOVÁ, L. Speciálně pedagogická centra. Praha: Septima, 1995. JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie. Komunikace sluchově postižených. Praha: SPN, 1990. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. JESENSKÝ, J. Tyflologické minimum a základy komplexního zabezpečení zrakově postižených. Praha: Horizont, 1988. RÁŽOVÁ, E., KRÁLOVÁ, J. Ústavní sociální péče. Praha: MPSV, 2004. LEONHARDT, A. Úvod do pedagogiky sluchovo postihnutých. Bratislava: Sapientia, 2001. ČÁLEK, O. Vývoj osobnosti zrakově těžce postižených. Praha: SPN, 1985. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých I. Praha: Scientia, 2000. JESENSKÝ, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000.
Garant
Mgr. Martina Brhelová
Vyučující
Mgr. Martina Brhelová