Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní kompetence (CCV / I0026)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / I0026 - Interkulturní kompetence, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod do předmětu2. Kompetence asistenta v diverzifikovaném prostředí3. Vývoj osobnosti v souvislosti s prostředím, výchovou a kulturou 1 - základní pojmy4. Kultura - interkulturalita - skupina - identita atd. základní vymezení - pojmy - definice5. Vývoj osobnosti v souvislosti s prostředím, výchovou a kulturou 2 -6. Identita a etnizace problémů, sociální kategorizace, srovnávání, meziskupinové interakce a jejich vliv na sociální mobilitu a edukaci7. Relikty kultur, specifika sociální organizace rodin a omezení individuálních strategií řešení problémů8. Jazyk-etnolekt-jazykový kód-bilingvismus - jazyk a myšlení a bariéry v komunikaci9. Efektivní práce s klientem (osobnostní přístup, přenos a protipřenos, projekce, externalizace problémů)10. Inkluzivní a integrativní praxe I11. Inkluzivní a integrativní praxe II12. Možnosti inkluze - zkušenosti z "terénu"13. Legislativa ČR - rovnost před zákonem, občanský stát, etnická neutralita, zákaz diskriminace14. shrnutí

Získané způsobilosti

Student(ka) prokazuje znalost základních pojmů týkajících se mechanismů vytváření meziskupinových hranic. Absolvent(ka) zná základní nástroje vedoucí k překonávání edukačních a sociálních omezení vzniklých na základě společenské kategorizace. Absolvent(ka) umí využívat poznatků kulturní antropologie, sociologie, kulturní psychologie k deetnizaci psychologických, biologických a kulturních prvků ovlivňujících vývoj osobnosti. Volí pro svou praxi postupy s ohledem na společenskou diverzitu a individuální zvláštnosti klientů z této diverzity vyplývající. Student(ka) prokazuje schopnost zaujmout reflektovaný postoj ke klientovi respektující princip etnické neutrality.

Literatura

Muhič, J. Interkulturní poradenství. Praha, 2004. Kol. Než začneme s multikulturní výchovou. Praha, 2008. ISBN 978-80-86961-61-3.Hirt, T., Budilová, L. Policista v multikulturním prostředí. Praha, 2005. ISBN 80-903510-1-8.Eriksen, T. H. Sociální a kulturní antropologie. Praha, 2008. ISBN 978-80-7367-465-6.Hewstone M.,Stroebe,W. Sociální psychologie. Praha, 2006. ISBN 80-7367-092-5.FALTÝN, J. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Praha, 2005. ISBN 80-86-284-50-6.Szaló, C. Transnacionální migrace.Proměny identit, hranic a vědění o nich. Brno, 2007. ISBN 978-80-7325-136-9.Vágnerová, M. Vývojová psychologie , Portál, Praha 2000. Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.Cole, M. Cultural Psychology : A once and future discipline. Harvard, 2000. ISBN 0-674-17956-0.Lustig,M.W, Koerster, J. Intercultural Competence. Allyn and Bacon, 2003. ISBN 0-321-08177-3.Buryánek, J. a kol. Interkulturní vzdělávání I a II. Praha, 2002. ISBN 80-7106-614-1.

Požadavky

účast a aktivní participace na společné konzultaci (výuce) a souvisejících činnostech, aktivní spolupráce s vyučujícím, dodržení zadávaných témat

Garant

Mgr. Jaroslav Říčan

Vyučující

Mgr. Romana BartůňkováMgr. Jaroslav ŘíčanMgr. Romana BartůňkováMgr. Jaroslav Říčan