Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výcvik sociálních dovedností I - SPAk (CCV / R0211)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / R0211 - Výcvik sociálních dovedností I - SPAk, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Seznámení a společné definování hlavních cílů kurzu. Nácvik jako cesta k dovednosti (zážitek - zkušenost - dovednost ). Hranice a meze kurzu.2. Bezpečné prostředí. Specifika skupinové práce, skupinová pravidla.3. Techniky zaměřené na posílení koheze a sebepoznání.4. Teoretická východiska pro sociálně psychologický výcvik.5. Princip technik zaměřených na sebepoznání. Nácvik konkrétních dovedností.6. Rizika spojená s procesem sebepoznávání. Hledání hranice, bezpečí.7. Techniky zaměřené na rozvoj kreativity a techniky her.8. Kreativita - cesta aktivního zvládání sociálních situací a řešení problémů.9. Hra jako prostředek spolupráce a rozvoje osobnosti.10. Techniky zaměřené na výcvik neverbálních komunikačních dovedností.11. Teoretické ukotvení a souvislosti v oblasti neverbální komunikace. Práce s neverbalitou a její rozbor.12. Role ve skupině, jejich význam. Techniky hraní a zjišťování rolového schématu.13. Využití a rizika sociometricky orientovaných technik.

Získané způsobilosti

Studenti budou schopni komunikovat s klienty a využívat nabyté sociální dovedností, podstatné pro výkon profese pomáhajícího pracovníka.

Literatura

ŠIK, V. Metody práce se skupinou pro pomáhající profese. Ústí n.L.: FSE UJEP, 2008. ISBN 978-80-7414-059-7.ŠIK, V. Psychologické využití her a technik při práci se skupinou. Ústí n.L.: UJEP, 2001. ISBN 80-7044-366-9.Bärtlová, E. Výcvik sociálních dovedností. Ústí n.L.: FSE UJEP, 2006.

Požadavky

75 % docházky na seminář, aktivní účast na semináři, rozbor projevu studenta

Garant

PhDr. Jiří Šlégl, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Michaela Valášková