Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výcvik sociálních dovedností II - SPAk (CCV / R0217)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / R0217 - Výcvik sociálních dovedností II - SPAk, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Komunikační teorie, důležité pro práci s klientem v oboru sociální práce.2. Techniky zaměřené na nácvik komunikačních dovedností. Zásady zdravé komunikace. Asertivita. Základní typy otázek. Otázky lineární a cirkulární. Nácvik praktických dovedností.3. Techniky a nácvik aktivního naslouchání, zpětné vazby a empatie a její meze při práci s klientem.4. Techniky zaměřené na uvolnění a volnou expresi. Teoretické zázemí a východiska pro různé formy relaxačních technik.5. Autogenní tréning, progresivní relaxace. Paul-Jacobson, expresivní povzbuzení, techniky vizualizace, meditativní techniky. Indikace pro použití těchto technik v práci s klienty. Nácvik vybraných technik .6. Techniky zaměřené na výcvik sociálních dovedností. Integrace předchozích dovedností.7. Způsoby vedení pomáhajícího rozhovoru. Zahájení, hlavní část a závěr rozhovoru. Kontrola a pomoc. Chyby v komunikaci.8. Možnosti využití technik rozvíjejících kreativitu při práci různými typy klientely, zejména práci s starými lidmi. Nácvik konkrétních technik a jejich indikace.9. Techniky zaměřené na řešení konfliktů. Konflikt jako typ komunikace. Techniky zvládání konfliktů.10. Konflikt jako konstruktivní a destruktivní prvek v komunikaci. Nácvik některých technik jejich rozbor a využití.11. Skupiny řešení problémů. Balintovské skupiny. Balintovská skupina jako prostředek kolektivního řešení klientských problémů. Možnosti využití této techniky při práci a klienty a na pracovištích, řešících interpersonální problémy.12. Brainstorming.13. Videotréning interakcí.14. Nácvik a dovednost vést samostatně skupinu.

Získané způsobilosti

Studenti se zdokonalili v oblasti sociálních dovedností, podstatných pro výkon profese pomáhajícího pracovníka a v komunikaci s kliety. Po absolvování kurzu jsou schopni nabyté dovednosti využít v práci sociálního pracovníka a jsou schopni sebereflexe.

Literatura

ŠIK, V. Metody práce se skupinou pro pomáhající profese. Ústí n.L.: FSE UJEP, 2008. ISBN 978-80-7414-059-7.Bärtlová, E. Výcvik sociálních dovedností. Ústí n.L.: FSE UJEP, 2006. ŠIK, V. Psychologické využití her a technik při práci se skupinou. Ústí n.L.: UJEP, 2001. ISBN 80-7044-366-9.

Požadavky

75 % docházky na seminář, aktivní účast na semináři, příprava a vedení jednoho výcvikového bloku, zpracování portfolia

Garant

PhDr. Jiří Šlégl, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Michaela Valášková