Předmět Pedagog. psychologická diagnostika (CCV / S4922)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CCV / S4922 - Pedagog. psychologická diagnostika, Pedagogická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Okruhy:Obecné otázky pedagogické a psychologické diagnostiky (cíle, pojmy apod.)Etika diagnostické praxeDiagnostika rodinyDiagnostika školní neúspěšnosti žákaPedagogická a psychologická diagnostika připravenosti pro školní docházkuPedagogická diagnostika žáka a školních podmínek. Metody diagnostiky v průběhu výchovně vzdělávací práceDiagnostika zvládání zátěže u dětí a dospívajícíchDiagnostika mládeže, hodnotová orientaceDiagnostika sociálního klimatu třídyKlinické metody: pozorování, rozhovor, anamnéza, analýza produktů činnostiTestové metody: výkonové testy, testy osobnosti (projektivní, objektivní, dotazníky, posuzovací stupnice
Získané způsobilosti
Posluchači získají přehled a praktické znalosti o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxipedagogické a psychologické diagnostiky a poradenství u jedinců s potížemi se společenským uplatněním. Student je schopen sizvolit a použít konkrétní diagnostickou metodu, vhodnou ke sběru dat a jejímu následnému vyhodnocení na úrovni bakalářskéhostudia.
Literatura
HADJ MAUSSOVÁ, Z. ET AL. Pedagogicko psychologické poradenství I, vybrané problémy. Praha: UK, 2005. ISBN 80-7290-215-6.SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-545-8.Říčan. P., Krejčířová, D. Dětská klinická psychologie. Praha, 1995. ISBN 80-7169-168-2.HRABAL, V., HRABAL, V. Diagnostika. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum, 2002. Klégrová, J, Vágnerová, M. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Karolinum, Praha, 2008.
Požadavky
Individuální práce studentů se odvíjejí od jednotlivých témat rámcového vzdělávacího obsahu. Jsou zasílány vyučujícímu ke kontrole.
Garant
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.