Předmět Didaktika biologie I -SŠ (KBI / 0015)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / 0015 - Didaktika biologie I -SŠ, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Materiální didaktické prostředky ve výuce biologieA) Učební pomůckyB) Technické výukové prostředkyC) Organizační a reprografická technikaD) Výukové prostory a jejich vybaveníE) Vybavení učitele a žáka2. Vyučovací metody biologieA) Shapirova pyramida učeníB) Kritéria účinné výukové metodyC) Využití některých metod ve výuce biologie (monologické a dialogické slovní metody, práce s učebnicí a knihou, názorně demonstrační metody, didaktické hry, participativní metody, situační, simulační a inscenační metody, dramatizace, brainstorming, učení vyučováním, metody praktických činností žáků, metody opakování a procvičování poznatků)3. Organizační formy vyučování biologieA) Individuální výukaB) Hromadná a frontální výuka (systém vyučovacích hodin)C) Individualizovaná výukaD) Projektová výukaE) Diferencovaná výukaF) Skupinová a kooperativní výukaG) Týmová výukaH) Otevřené vyučováníI) Exkurze a výuka v terénuJ) Domácí učební práce žáků4. Uspořádání učivaA) Učební osnovy, RVP a ŠVPB) Učební plánC) Školní dokumenty a školní řád5. Problematika nadaného studenta6. Individuální forma výuky
Literatura
Moodle - KBI. Veškeré podklady pro studium jsou aktualizovány na Moodle - Teorie vyučování biologie - Didaktika. Švecová M., Čížková V., Růžková I., Stoklasa J. Cvičení z didaktiky biologie I.- UK Praha. 2000. Švecová M., Matějka D., Horychová I. Didaktika biologie a geologie v přípravě a dalším vzdělávání učitelů v České a Slovenské republice. UK Praha. UK Praha, 2004. Švecová M., Matějka D., Horychová I. Didaktika biologie a geologie v přípravě a dalším vzdělávání učitelů v České a Slovenské republice. UK Praha. UK Praha, 2004. Maslowski O. Didaktika biologie.- UP Olomouc. 1990. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. KYRIACOU Ch. Klíčové dovednosti učitele.- Portál, Praha. 1991. Petty G. Moderní vyučování. - Portál, Praha. 1996. Petty,G. Moderní vyučování, Praha, Portál. 2002. Křísa B. et Prášil K. /red./. Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu.- UK Praha. 1994. Křísa B. et Prášil K. (red.). Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu. UK Praha. 1994. Švecová M. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie.- UK Praha. 2001. Závazné předpisy MŠMT: Vzdělávací programy, učební osnovy a standardy, učebnice, pracovní sešity, pracovní listy a metodické příručky přírodopisu a biologie na 2. st. ZŠ a SŠ.
Požadavky
Průběh kurzu je založen na kvalitní domácí přípravě studenta a na jeho aktivní účasti na seminářích.
Garant
Mgr. Kateřina Radana Drbalová