Předmět Didaktika biologie II (KBI / P208)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBI / P208 - Didaktika biologie II, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Klasifikace a hodnocení žáků ve výuce biologie.2. Biologická školní technika - pozorování, pokus. Bezpečnost a hygiena práce při praktických cvičeních žáků.3. Didaktické zásady výuky biologie.4. Práce s talentovanými žáky ve výuce biologie. Mimoškolní a mimotřídní biologická činnost.5. Enviromentální výchova, možnosti spolupráce škol s centry ekologické výchovy, zapojení do ekologických projektů.6. Zdravotní výchova a její složky (protidrogová a sexuální výchova) v hodinách biologie.7. Multikulturní a estetická výchova.8. Zařízení a vybavení učebny biologie, vedení kabinetu biologie.9. Příprava vycházky, terénního cvičení, exkurze.10. Materiální didaktické prostředky ve výuce biologie.11. Náslechová pedagogická praxe.12. Náslechová pedagogická praxe.13. Hodnocení náslechové praxe, příprava na souvislou pedagogickou praxi.14. Zápočet a zkouška.
Literatura
Švecová M., Matějka D., Horychová I. Didaktika biologie a geologie v přípravě a dalším vzdělávání učitelů v České a Slovenské republice. UK Praha. UK Praha, 2004. Švecová M., Čížková V., Růžková I., Stoklasa J. Cvičení z didaktiky biologie I.- UK Praha. 2000. Maslowski O. Didaktika biologie.- UP Olomouc. 1990. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. Petty,G. Moderní vyučování, Praha, Portál. 2002. Křísa B. et Prášil K. (red.). Sběr, preparace a konzervace rostlinného materiálu. UK Praha. 1994. Švecová M. Teorie a praxe zařazení školních projektů ve výuce přírodopisu, biologie a ekologie.- UK Praha. 2001.
Požadavky
Požadavky k udělení zápočtu:1. Prezenční účast na seminářích min. 80% (tj. min. 10 účastí)2. Kvalitní příprava a aktivní práce na seminářích. 3. Splnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu seminářů.Požadavky ke zkoušce:Zpracování a prezentace tématu ve výuce na SŠ/ZŠ (dle specializace; zdroj: The American Biology Teacher). Odevzdání v písemné formě (souvislý text), prezentace v PPT (10-15 minut), zpracování obnáší volný překlad/interpretaci textu + aplikace ve výuce na SŠ/ZŠ v ČR (diskuze) + zpracování realizace (výklad, pracovní listy apod.)
Garant
Mgr. Kateřina Radana Drbalová