Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika chemie II - SŠ (KCH / KN22)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / KN22 - Didaktika chemie II - SŠ, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tento předmět zahrnuje jak učivo řadící se do obecné didaktiky chemie, tak i partie, které se počítají do didaktiky chemie speciální. Přednášky jsou určeny posluchačům učitelství chemie pro střední a základní školy. Obsah přednášky navazuje na teoretické znalosti posluchačů jak z oblastí psychologie a pedagogiky, tak i na vědomosti z hlavních chemických disciplin (chemie obecná, anorganická a fyzikální, organická, analytická a biochemie).Cílem těchto přednášek je stmelení znalostí z výše uvedených disciplin tak, aby byli posluchači schopni v souladu se základními didaktickými zásadami kvalitně plnit své profesní určení.Rámcový přehled obsahu přednášek:1. Didaktika chemie, předmět, pomocné vědy, chemická informatika, struktura.Historický vývoj didaktiky chemie u nás.2. Postavení chemie na školách dříve a nyní.Obsah výuky chemie na ZŠ a na školách středních. Pedagogické dokumenty. Cíle výuky chemie, mezipředmětové vztahy. RVP, ŠVP.3. Materiálně technické zázemí výuky chemie. Uspořádání učebních prostor pro chemii a jejich vybavení.4. Učební pomůcky pro výuku chemie.Přehled, klasifikace a uskladnění hlavních učebních pomůcek, včetně chemikálií. Modelování.5. Chemický experiment. Jeho klasifikace a pravidla pro provedení demonstračního pokusu. Žákovské pokusy. Využívání multimediálních didaktických prostředků v chemii .6. Formy vyučování v chemii. Příprava a provedení exkurze. Zájmová činnost v chemii.7. Vyučovací metody v chemii, jejich charakteristika, přehled. Využívání aktivizujících metod v chemii. Strukturace pojmů.8. Zjišťování výsledků učebního procesu v chemii. Diagnostické metody použitelné v chemii.9. Zodpovědnost učitele chemie. Bezpečnost práce v chemii.10. Didaktika chemického názvosloví. Základy latinského a mezinárodního chemického názvosloví

Literatura

Pachmann, E, Hoffmann. Obecná didaktika chemie. SNP, Praha, 1981. Vacík a kol. Přehled středoškolské chemie. SNP Praha, 1990. Pachmann,E a kol. Speciální didaktika chemie. Praha, SNP, 1986. Kolektiv. RVP pro základní a sřední školy.

Požadavky

1.Vypracování seminární práce a realizace seminárních výstupů.Seminární výstup (práce) je tvořen ze dvou částí písemné a ústní. V písemné části bude uvedeno teoretické zázemí předváděné problematiky (experimentu, či aktivizující metody), jeho možné nasazení ve vyučovacím procesu, pomůcky a chemikálie a u experimentu i přesný návod nutný k úspěšnému provedení pokusu.Ve druhé části posluchač předvede formou mikrovýstupu daný experiment, či aktivizující metodu na konkrétním učivu z chemie. V úvodu výstupu uvede předpokládané znalosti jež jsou nutné k pochopení předpokládaného 2.Splnění zápočtové písemné práce na předepsaný počet bodů.3.Vykonání ústní zkoušky podle specifikovaných požadavků

Garant

doc. PaedDr. Markéta Pečivová, CSc.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.

Vyučující

doc. PaedDr. Markéta Pečivová, CSc.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.doc. PaedDr. Markéta Pečivová, CSc.doc. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.