Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do edukometrie (KFY / K834)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / K834 - Úvod do edukometrie, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (UJEP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogická evaluace výukyVymezení základních pojmů ? pedagogická evaluace a hodnocení, vymezení pojmu kurikulum, problematika evaluačních standardů (evaluační kritérium), role hodnocení v procesu výuky, problémy školního hodnocení žáků, současné trendy v hodnocení žáků.2. Evaluace vzdělávacích výsledků žáků základních škol v České republiceHistorický vývoj, české projekty realizované po listopadu 1989, evaluace vzdělávacích výsledků českých žáků v mezinárodních projektech (ukázky úloh z mezinárodních výzkumů TIMSS, PISA), pojetí přírodovědné gramotnosti, indikátory ve vzdělávání, hodnocení klíčových kompetencí.3. Legislativní podmínky k zajišťování kvality, monitorování a hodnocení vzděláváníBílá kniha, Školský zákon, Rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací program, Rámcový projekt monitorování a hodnocení vzdělávání ? komplexní systém evaluace (na úrovni žáka, školy, hodnocení a porovnávání celého vzdělávacího systému).4. Diagnostické nástroje pro zjišťování výsledků výukyPedagogická diagnostika, přehled diagnostických metod a nástrojů (ústní zkouška, písemná zkouška, didaktický test, experimentální zkouška, analýza výsledků činnosti žáka, pozorování žáka, rozhovor, dotazník, anamnéza), hodnocení a klasifikace, diagnostika a vzdělávací standardy pro fyziku.5. Tvorba didaktického testuDruhy didaktických testů, vlastnosti testu (validita a reliabilita testu), plánování didaktického testu (specifikační tabulka).Navrhování testových úloh (otevřené široké úlohy, úlohy se stručnou odpovědí, úlohy s výběrem odpovědi, úlohy dichotomické, přiřazovací a uspořádací), položková analýza (obtížnost a citlivost úlohy), tvorba banky úloh.Sestavení a zadávání testu, standardizace didaktického testu, příklady testů a jejich použití.6. Dovednosti ve výuce fyziky a jejich diagnostikaKompetence, vědomosti, návyky a dovednosti, třídění dovedností, přehled dovedností ve výuce fyziky, osvojování dovedností.Metody a nástroje diagnostiky dovedností, proces osvojování dovedností, úroveň dovedností, dovednostní struktury, klasifikace výukových cílů (Bloomova a Niemierkova taxonomie).7. Úvod do pedagogického výzkumuZáklady statistiky. Metody pedagogického výzkumu (vytyčení výzkumného úkolu, formulace hypotézy a její ověření).

Literatura

nullChráska M. Didaktické testy. Brno, 1999. Slavík J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1999.

Garant

RNDr. Eva Hejnová, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Eva Hejnová, Ph.D.RNDr. Eva Hejnová, Ph.D.