Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Oborová praxe (AFSV00104)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AFSV00104 - Oborová praxe, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Náplň kurzu odpovídá fakultním požadavkům, které jsou popsány níže. Organizace kurzu:Na začátku semestru se všichni zapsaní studenti zúčastní úvodního semináře, na kterém se seznámí s různými pojetími výuky filosofie, různými výukovými materiály a učebnicemi a pokud možno i jednotlivými fakultními vyučujícími. Poté si student domluví praxi s jedním z doporučených fakultních učitelů (případně s jiným vyučujícím dle svého výběru) a bude postupovat podle pokynů uvedených na fakultní stránce http://ff.cuni.cz/FF-1417.html. V závěru semestru proběhne seminář, kterého se zúčastní všichni studenti a na kterém budou jednotlivé praxe společně reflektovány.V případě zájmu je možné natočit pedagogické výstupy studentů na video a záznam s nimi rozebrat. Časová dotace:Celkem 86 hodin praktické činnosti na škole, nejlépe 3 týdny za sebou (tj. 4-6 hodin denně), z toho minimálně 4 hodiny náslechů a 18 hodin přímé výuky. Do uvedeného počtu 86 hodin se počítá i zpracování příprav a materiálů do výuky. Požadavky k zápočtu:Student·         se aktivně účastní úvodního a závěrečného semináře·         absolvuje praxi v předepsaném počtu hodin·         odevzdá písemně zpracované přípravy vlastních hodin·         odevzdá řádně vyplněné všechny předepsané dokumenty Následující informace jsou převzaty z fakultních stránek: http://ff.cuni.cz/FF-1417.html. Cíle praxe:Praxe má vést studenty k uvědomělé praktické aplikaci vědomostí a dovedností z vlastního aprobačního předmětu, z didaktiky daného předmětu a z dalších studovaných teoretických disciplín. Studenti se učí užívat všechny poznatky komplexně se zřetelem ke konkrétním podmínkám vyučování předmětu na daném typu školy. Praxe je zaměřena především na získávání a rozvíjení souboru dovedností, které jsou potřebné k přípravě a vlastnímu vedení vyučovacích hodin. Studenti se mají zároveň seznámit:·         s učebnicemi a dalšími pomůckami pro výuku předmětu (didaktická technika, doplňkové učební materiály, speciální učebny apod.),·         s vyučovacími a mimovyučovacími povinnostmi učitele daného aprobačního předmětu,·         s projektovou dokumentací pro výuku předmětu (vzdělávací programy - učební plány, učební osnovy, tematické plány, činnost předmětových komisí apod.),·         s povinnostmi třídního učitele a s příslušnou dokumentací (třídní kniha, třídní výkaz, vedení třídnické hodiny). Studenti se v rámci možností obeznámí se specifiky daného typu školy a celým chodem konkrétní školy (řízení školy, řešení výchovných otázek, mimovyučovací aktivity, zájmová činnost žáků apod.). Studenti se seznámí s činností výchovného poradce a dalších specialistů na škole.Obsahová náplň praxe:·         Hospitace v hodinách fakultních učitelů  popř. jiných učitelů. V případě, že ve stejné škole praktikuje zároveň další student katedry, je výhodné, když si praktikanti hospitují na svých samostatných výstupech navzájem.·         Příprava na vlastní pedagogické výstupy - každou přípravu je nutno konzultovat předem s fakultním učitelem a její písemnou formu mu předložit ke schválení a podpisu.·         Samostatné pedagogické výstupy (minimálně 18 výstupů za celou dobu trvání praxe).·         Aktivní účast na hospitačních pohovorech (následuje po hospitaci v hodině fakultního učitele) a rozborech samostatných výstupů (následuje po samostatném výstupu studenta, popř. kolegy z fakulty).·         Asistentská praxe - student se podílí na všech činnostech fakultního učitele v době konání praxe, tj. pomáhá mu při přípravě pomůcek, vedení kabinetu, opravách žákovských prací, doučování žáků, vedení zájmové činnosti žáků, při dozorech apod. ·         Plnění dalších úkolů vyplývajících z cílů praxe či úkolů zadaných vedoucím učitelem praxe.

Garant

Mgr. Petra ŠebešováMgr. Matěj Král, Ph.D.