Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikatelé a podnikání v českých zemích 19. a 20. století I. (AHS400248)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AHS400248 - Podnikatelé a podnikání v českých zemích 19. a 20. století I., Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednáška 1 - Dějiny podnikání - obor cvičení k přednášce: prameny k dějinám podnikání a možnosti jejich využití (př. firemní spisy KSO; Compass; prameny statistické povahy - statisticky OŽK, MZ; bilance; tovární oprávnění a privilegia)Přednáška 2 - Podnik, podnikatel, podnikatelstvo jako sociální skupina cvičení k přednášce: „spor“ o definici podnikatele (analýza vybraných textů) - Matis, Schumpeter, Redlich Přednáška 3 - Technický pokrok a inovace v podnikání cvičení k přednášce: Manažerské přístupy Tomáše Bati a podnikatelé jím inspirovaní Přednáška 4 - Marketing a reklamacvičení k přednášce: příklady jednotlivých podniků a významných podnikatelů (Gerilová, Vošahlíková)Přednáška 5 - Koncentrace kapitálu, globalizace a podnikánícvičení k přednášce: srovnání meziválečného a současného charakteru vevázání českých zemí do světové ekonomiky (ve sféře podnikání)Přednáška 6 - Podnikatelská kultura a etikacvičení k přednášce: dlouhodobě udržitelný růst firmy a jeho atributy, příklady nemravných jednání minulosti a současnosti - korupce, nekalá soutěž, defraudace

Literatura

Berghoff, H., Moderne Unternehmensgeschichte. Eine themen- und theorieorientierte Einführung, Padeborn, München, Wien, Zürich 2004Bilderwelt des Alltags: Werbung in der Konsumgesellschaft des 19. und 20. Jahrhunderts. Festschrift füer Hans-Jürgen Teuteberg, Stuttgart 1995.Efmertová, M., Osobnosti české elektrotechniky, Praha 1998Geršlová, J., Kapitoly z dějin podnikání v Československu II, Období po roce 1945, Karviná 1994 Geršlová, J., Podnikatelské osobnosti 19. a první poloviny 20. století v Evropě, Karviná 1994Haupt, H., Konsum und Handel: Europa im 19. und 20. Jahrhundert, Göttingen 2003 Lenderová, M. Jiránek, T., Macková, M., Z dějin české každodennosti : život v 19. století, Praha 2009Myška, M., Rytíři průmyslové revoluce: Šest studií k dějinám podnikatelů v českých zemí, Šenov u Ostravy 1997Myška, M., Podnikatelstvo jako předmět výzkumu, Ostrava 1994Myška, M. - Zářický, A., Prameny k hospodářským a sociálním dějinám novověku, 1-2, Ostrava 2008 Nečas, C., Podnikání českých bank v cizině 1898-1918. Na prahu české kapitálové expanze. Rozpínavost českého bankovního kapitálu ve střední, jihovýchodní a východní Evropě v období rakousko-uherského imperialismu, Brno 1993.Pierenkemper, T., Unternehmensgeschichte. Eine Einführung in ihre Methoden und Ergebnisse, Stuttgart 2000Steiner, J. - Geršlová, J., Kapitoly z dějin podnikání v Československu I, Období do roku 1938, Karviná 1992 Teichova, A., Matis, H., Resch, A., Business history: wissenschaftliche Entwicklungs-trends und Studien aus Zentraleuropa, Wien 1999Teuteberg, H.-J., Durchbruch zum modernen Massenkonsum: Lebensmittelmärkte und Lebensmittelqualität im Städtewachstum des Industriezeitalters, Münster 1987Pavla Vošahlíková, Zlaté časy české reklamy, Praha 1999

Garant

prof. PhDr. Eduard Kubů, CSc.