Předmět Marketing v kultuře (AISV127)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AISV127 - Marketing v kultuře, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je seznámit studenty, kteří pracují nebo plánují pracovat v sektoru kultury, neziskových organizací, agentur a firem s principy a specifiky marketingu v tomto odvětví, jeho smyslem, významem a obsahem, předložit možnosti marketingové orientace v oblasti kultury a umění a poskytnout oporu pro využití marketingových nástrojů v dané oblasti.
Sylabus
1. Podstata a role marketingu, základní pojmy a specifika marketingu v kultuře2. Marketingové prostředí, národní a globální trhy kultury a umění, podstata art marketingu3. Základní koncepce a přístupy k marketingu, jejich využití v art marketingu4. Marketingové analýzy, plánování a strategie na trzích umění a kulturního dědictví, marketingový plán5. Zákazníci, klienti a jejich specifika na trzích kultury a umění, rozhodování spotřebitele (návštěvníka), segmentace zákazníků6. Význam a obsah marketingových informací, marketingový výzkum na trzích kultury a umění7. Marketingové nástroje: Kultura a umění jako produkt, životní cyklus produktu a zavádění nových produktů, jejich specifika v oboru služeb na trzích kulturních statků8. Komerční art marketing a produktový mix9. Cena, její role, specifika a strategie v neziskovém sektoru kultury, komerční ocenění speciálních nabídek, cena na trzích umění10. Distribuce kultury, umění a kulturního dědictví, místo, dostupnost a působnost, elektronické zpřístupnění kultury, specifika služeb informačních center, uměleckých a kulturních agentur11. Marketingová komunikace a možnosti komunikačního mixu v sektoru kultury, PR a odborná kritika, role nových médií12. Marketingová komunikace firem a corporate image prostřednictvím kultury a umění, komerční výstavnictví, sponzoring, umělecká práce na zakázku
Garant
Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vyučující
Ing. Radka Johnová, Ph.D.