Předmět Komunikační dovednosti [V] (VS - VOŠIS - Bc. kombinované studium) (AISV5166)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AISV5166 - Komunikační dovednosti [V] (VS - VOŠIS - Bc. kombinované studium), Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je možnost vyzkoušení si vybraných komunikačních situací, dodat studemtům zpětnou vazbu za účelem zpelšení komunikačních dovedností potřebných k úspěšnému vykonávání budoucí profese.
Sylabus
Rozhovory: aktivní naslouchání, pravidla dialogu Pracovní pohovory: příprava pracovního pohovoru, metody vedení pohovoru, písemné materiály uchazeče o zaměstnání, prezentace vlastních dovedností v pracovním pohovoru. Komunikace v malých skupinách: vytváření týmů, řešení problematických situací, vedení schůzí a jednání na pracovišti Jednání se zákazníkem: základní komunikační schémata, problematický zákazník, techniky vyjednávání.Jako jeden z výstupů bude studenty zpracováno krátké video, které bude popisovat vybranou komunikační situaci.
Literatura
Bakalář, Eduard. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK, 1976. Carnegie, Dale. Úspěch jsi ty. Bratislava: Genezis, 1992. Carnegie, Dale. Jak získávat přítele a působit na lidi. Praha: Talpress, 1992. Corner, John - Hawhthorn, Jeremy. Communication studies. New York: Arnold, 1989. Gretz, Karl - Drozdek, Steven R.. Psychologie prodeje. Praha: Victoria Publishing, 1992. Gruber, David.Řečnické triky, I. a II. díl. Gruber: TDP, 1991. Mikuláštík, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. Janoušek, Jaromír. Sociální komunikace. Praha: Svoboda, 1968. Khelerová, Vladimíra: Tréning obchodního jednání. Praha 1993 Křivohlavý, Jaro. Já a ty. Praha: Avicenum, 1986. Křivohlavý, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988. 235 s. Křivohlavý, Jaro. Povídej, poslouchám. Praha: 1994. Le Poole, Samfris. Nebojte se odpovědi "Ne"! Praha: Grada, 1992. Nový, Ivan - Bedrnová, Eva. Psychologie a sociologie v řízení firmy. Praha: Prospektum, 1994. Caron, Nicolas.Prodej problémovým zákazníkům. Praha: Grada, 2002. Rejmánek, E. Úvod do psychologie trhu. Praha: SPN, 1966 Sabrin, T. R. - Hardyk, C. D.. Contributions to role - taking theory. Cambridge: Mass. Addison-Wesley, 1954. Khelerová Vladimíra. Komunikační dovednosti manažera. Praha:Grada, 1999 Hlaváček, Libor. Mluviti stříbro, mlčeti zlato.Slova, gesta a činy v mezilidské komunikaci Praha: Grada, 2005 Khelerová, Vladimíra.Komunikační a obchodní dovednosti manažera Praha: Grada,2006 Caron, Nicolas. Prodej problémovým zákazníkům.Praha: Grada, 2002 http://www.mass.cz/tymy.pp?sess_id=46d9d76b36e82
Požadavky
80 % přítomnost na cvičení, příprava a realizace vybrané pracovní aktivity a peer review spolužáků
Garant
PhDr. Hana Slámová, Ph.D.