Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět VS - Vývoj počítačových her (ANM50535)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ANM50535 - VS - Vývoj počítačových her, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Poznámka k týmovým pracem:  Neočekává se, že by práce na hře měla některému ze studentů trvat déle než cca týden. Předpokládá se, že zatímco studenti MFF budou spíše hru programovat, studenti FF UK a VŠUP se budou účastnit více herního designu, tvorby grafiky, testování a propagace. Studentům se doporučuje (kvůli tvorbě týmů) dostavit se na 1. a 2. přednášku osobně. Pro úspěšné absolvování předmětu se od MFF UK studentů předpokládají znalosti objektově orientovaného programování (C#, C++ nebo Javy). Bez konzultace s přednášejícím není doporučeno, aby si předmět zapisovali studenti 1. ročníku.   1. Programování (tato část je určena zejm. pro MFF UK studenty)  Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN, wiki; práce v týmu, rozdělení rolí. Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC. Využití jednoduché matematiky a algoritmů. Stručný pohled do základních problémů vytváření velké 3D hry. Middleware: Přehled běžně používaných middleware nástrojů; co je lepší naprogramavat a co je lepší najít na webu. Skriptovací jazyky: Role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry. Návrh programu: "Návrhové vzory" pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware. Práce s Construct 2; UDK; vývoj her pro Android, HTML5; FlashBuilder.   2. Řízení vývoje (společné pro všechny studenty)  Správa dat Příprava a údržba konfiguračních souborů; lokalizace; patchování. Project management Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); práce s lidmi   3. Vývojový cyklus počítačové hry (společné pro všechny studenty)  Vývojový cyklus počítačové hry Od námětu po první patch; kdo a kdy vymýšlí, co se ve hře objeví; způsoby financování; hledání vydavatele.   4. Game design (zejm. pro FF a VŠUP studenty)  Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry. Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr. Boj jako primární prostředek komunikace se hrou. Narativní postupy ve hrách.   5. Hostované přednášky (společné pro všechny studenty)  Práce grafiků v herních týmech (Roman Zawada) Práce designérů v herních týmech (Viktor Bocan) Casual games (to be confirmed)

Literatura

Materialy z Internetu.www.gamasutra.comhttp://www.gamedev.net/ Knihy:Game Programming Gems 1 - 6, Charles River MediaAI Game Programming Wisdom I - III, Steve Rabin (eds.), Charles River Media

Požadavky

Zakladem atestace bude vlastni projekt -- mala pocitacova hra -- na ktere budete pracovat spolecne s nejakym programatorem a pripadne grafikem/animatorem (vy budete delat design a testovani -- nebo prave grafiku/animaci). Tymy je treba vytvorit do 30.10., termin odevzdani projektu bude pro vsechny stejny -- 8.1.2016. 15.1. budou verejne obhajoby projektu. Behem prvnich prednasek budou mit vsichni studenti prostor na to, aby prezentovali sami sebe, sve zkusenosti a sve pripadne zamery ohledne projektu (hry). Budeme se Vam snazit pomoct tymy zformovat, ale ve skutecnosti bude zaviset hlavne na Vas, abyste se do nejakeho tymu zapojili (tzn. nebudeme tymy davat dohromady napr. tim, ze bychom vas nahodne rozlosovavali).

Garant

Mgr. Vít Šisler, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Vít Šisler, Ph.D.