Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!








Předmět VS - Umělé bytosti (ANM50546)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ANM50546 - VS - Umělé bytosti, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Typy umělých bytostí a aplikace: výukové simulátory, počítačové hry, seriózní hry, virtual storytelling, interaktivní drama, výpočetní etologie.Architektury umělých bytostí: funkcionální, konekcionistická, behaviorální. Statické vs. dynamické světy.Řízení umělých bytostí symbolickými metodami: reaktivní plánování a deliberativní přístup; rozhodovací pravidla, konečné automaty, subsumption architektura, BDI architektura, vícevrstvé architektury.Řízení umělých bytostí konekcionistickými metodami: Tyrrellova volná hierarchie, Creatures, Black&White, problémy učení, lehký úvod do etologie, Lorenzův hydraulický model. Srovnání umělých a živých neuronů.Hledání cesty: steering rules, A*.Representace světa: afordance, smart objects, nav-mesh, way-points, dokonalost smyslů.Umělé emoce: k čemu jsou, jak je modelovat.Paměť: klasifikace z hlediska psychologie, modely krátkodobé paměti a episodické paměti.Lehký úvod do umělé evoluce.Unified theories of cognition: Soar, ACT-R.

Literatura

Bojar, O., Brom, C., Hladík, M., Vejlupek, M., Toman, V., Voňka, D.: Dokumentace softwarového projektu ENTI. Teoretická dokumentace. Příručka autora světa a skriptů. MFF, UK. Praha (2002) Brooks, A. R.: Intelligence without reason. In: Proceedings of the 1991 International Joint Conference on Artificial Intelligence, Sydney (1991) 569-595 Bryson, J.: Hierarchy and sequence vs. full parallelism in reactive action selection architecture. In: From Animals to Animats (SAB00). MA. MIT Press, Cambridge (2000) 147-156 Grand, S., Cliff, D., Malhotra, A.: Creatures: Artificial life autonomous software-agents for home entertainment. In: Lewis Johnson, W. (eds.): Proceedings of the First International Conference on Autonomou Agents. ACM press (1997) 22-29 Huber, M. J.: JAM: A BDI-theoretic mobile agent architecture. In: Proceedings of the Third International Conference on Autonomous Agents (Agents'99). Seatle (1999) 236-243 Kadleček, D.: Hybrid Agents with Artificial Life: Simulation of an Agent - Mobot in a Virtual Environment. Master Thesis. ČVUT, FEL, Praha (2001) Laird, J. E., Newell, A., Rosenbloom, P.S.: SOAR: An Architecture for General Intelligence. In: Artificial Intelligence, 33(1) (1987) 1-64 Mateas, M.: Interactive Drama, Art and Artificial Intelligence. Ph.D. Dissertation. Department Computer Science, Carnegie Mellon University (2002) Nareyek, A.: Intelligent Agents for Computer Games. In: Marsland, T. A., Frank, I. (eds.): Computers and Games, Second International Conference, CG 2002, Springer LNCS 2063 (2002) 414-422 Tyrrell, T.: Computational Mechanisms for Action Selection. Ph.D. Dissertation. Centre for Cognitive Science, University of Edinburgh (1993) Wooldridge, M.: Inteligent agents. In: Multi-agent systems, 1. The MIT Press (1999)

Požadavky

a) Student/ka v rámci kurzu vytvoří alespoň 3 minuty dlouhé video v programu Storyfactory pro tvorbu machinim s 3D virtuálními agenty (loňské práce: http://www.storyfactory.cz/galerie.php a vybrat "Práce vysokoškoláku z UISK FF UK"). Nebo pokud bude chtít, může místo machinimy programovat s Matfyzáky umělou inteligenci bota. b) Ústní zkouška z látky o reaktivním plánování, navigaci agentů a BDI architektury.

Garant

Mgr. Vít Šisler, Ph.D.