Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obecná didaktika (APD30098)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu APD30098 - Obecná didaktika, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Osnova předmětu: Didaktika, její předmět a pojetí. Funkce didaktiky, vrstvy didaktické teorie. Teoretická východiska didaktiky. Vyučování jako kategorie historická a společenská. Základní kategorie vyučování a jejich vztahy. Vyučování a rozvoj osobnosti. Základní modely vyučování. Cíl ve vyučování, obsah vzdělání. Diferenciace a individualizace ve vyučování. Didaktická komunikace, uspořádání sociálních vztahů ve vyučování. Reproduktivní a produktivní metody a organizační formy vyučování. Hodnocení a klasifikace ve vyučování. Specifika didaktických výzkumů.

Literatura

Literatura základní: SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7 VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1736-0 Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3. Národní program rozvoje vzdělávání. Praha : ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8 Petty, G.: Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7 Literatura doporučená: BELZ, H., SIEGRIS, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6 Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5 CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2 GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc : Hanex, 2000. ISBN 80-85783-28-2KALHOUS, Z. OBST, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0599-7 Kasíková, H. Kooperativní učení a vyučování. Teoretické a praktické problémy. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7 MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha : CODEX Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3 MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno : PedF MU, 2003. ISBN 80-210-3123-9Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4 POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Praha : Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1 Tonucci, F. Vyučovat nebo naučit? Praha : PF UK, 1991 VALENTA, J. a kol. Pohledy - projektová metoda ve škole a za školou. Praha : ARTAMA, 1993. ISBN 80-7068-066-0 SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9

Garant

doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.