Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vzdělávací program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (APD510040)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu APD510040 - Vzdělávací program Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

 Na konci kurzu účastník bude umět- plánovat výuku podle třífázového modelu učení E-U-R- vhodně používat metody RWCT pro jednotlivé fáze procesu učení- stanovovat si smysluplné a ověřitelné cíle na různých úrovních mentálních operací- volit různorodé způsoby práce s textem přiměřené schopnostem žáků- navrhnout způsoby hodnocení procesu i výsledku učení, které hodnocenému pomohou ke zlepšení jeho práce 

Sylabus

Výuka bude probíhat interaktivní formou, pomocí metod RWCT, které si tak studenti sami zažijí a vyzkouší. V průběhu kurzu bude předvedeno několik modelových vyučovacích hodin určených pro žáky 2. stupně ZŠ či SŠ, zaměřených na různá témata. Výuka je rozdělena do 3 celodenních bloků, aby byl dostatek času vše vyzkoušet a prodiskutovat. V zápočtovém týdnu proběhne poslední setkání, na němž budou studenti prezentovat své práce k zápočtu.Plánovaná setkání - sobota 9-16 hodin v následujících dnech:7. 11., 28. 11., 12. 12., 16. 1. Probíraná témata:Předpoklady pedagogického konstruktivismu a třífázový model učeníDílčí dovednosti kritického myšleníCíle výuky a hodnocení

Literatura

Doporučená literatura:MEREDITH, K., STEELE, J.: Čtením a psaním ke kritickému myšlení, Příručka I až VIII, Kritické myšlení, Praha, 1997. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.: Školní hodnocení žáků a studentů. Portál, Praha, 2007. PASCH, M. ET AL.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Portál, Praha, 1998. RUTOVÁ N., ed.: Učím s radostí (zkušenosti-lekce-projekty). Vydalo o.s. Kritické myšlení a Step by Step ČR v Agentuře STROM - Mgr. Daniel Hrubý, Praha, 2003. Čtvrtletník Kritické listy, vydává Kritické myšlení o.s. KOPŘIVA, J. a kol.: Respektovat a být respektován. Spirála, Praha, 2006. BROOKFIELD, S. D. Teaching for Critical Thinking. San Francisco: Jossey Bass, 2012.

Garant

Mgr. Petra Šebešová