Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Osvojování řeči II (APH610032)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu APH610032 - Osvojování řeči II, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Výuka zahrnuje následující témata:1. Klasifikační kritéria pro řečové vady.2. Principy tradičního přístupu k řečovým vadám.3. Neurofyziologický základ afázií.4. Lingvistický, psychologický a logopedický aspekt afázií.5. Analýza dysartrické řečové produkce.6. Obecné principy lingvistické analýzy klinického případu.7. Distinktivní rysy v klinické praxi.8. Vývoj dětské řeči a tzv. „přirozená fonologie“.9. Teorie neúplných specifikací.10. Souhlásková harmonie v dětské řeči, distanční asimilace obecně.11. Optimalitní teorie v popisu řečových anomálií.12. Fonologický základ dyslexií.13. Profil dítěte s atypickým vývojem fonematického povědomí.

Literatura

Základní studijní literatura:Kulišťák, P., Lehečková, H., Mimrová, M. & Nebudová, J. (1997): Afázie. Praha: Triton.Ball, M. J., Perkins, M. R. & Müller, N. (2008): The Handbook of Clinical Linguistics, část III (Phonetics and Phonology). Oxford: Blackwell Publishing. Grunwell, P. (1987): Clinical phonology. 2. vydání. London: Chapman & Hall.Další odborná literatura:Snowling, M. J. (2000): Dyslexia. 2. vydání. Oxford: Blackwell Publishers Ltd. Stoel-Gammon, C. & Stemberger, J. P. (1994): Consonant harmony and phonological underspecification in child speech. In Yavas, M. (ed.). First and second language phonology. San Diego: Singular Publishing Group. s. 63-80.Vihman, M. M. (1996): Phonological development. Oxford: Blackwell Publishers Ltd. (5-7. kap.)Caravolas, M. & Volín, J. (2005): Baterie diagnostických testů gramotnostních dovedností pro žáky 2. až 5. ročníků. Praha: IPPP.

Garant

doc. PhDr. Jan Volín, Ph.D.