Předmět Didaktika výslovnosti cizích jazyků (APH610049)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu APH610049 - Didaktika výslovnosti cizích jazyků, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Přehled témat:1. Proměnlivý zájem o výuku výslovnosti na pozadí historického vývoje didaktiky cizích jazyků.2. Současné pojetí výuky výslovnosti v rámci komunikativního přístupu. 3. Role nelingvistických faktorů ve výuce výslovnosti.4. Hypotéza kritického období.5. Účinnost výslovnostní výuky. Fosilizace.6. Základní kritéria pro výběr a řazení výslovnostního učiva. Výslovnostní model.7. Otázka fonologického minima na příkladu anglického jazyka.8. Integrace výslovnostních prvků do učiva. Typologie výslovnostních cvičení.9. Způsoby nácviku percepce vybraných výslovnostních jevů.10. Způsoby nácviku produkce vybraných výslovnostních jevů.11. Základní metody testování výslovnosti.
Literatura
Základní studijní literatura:Celce-Murcia, M., Brinton, M. D. & Goodwin, J. M. (2010): Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. New York: Cambridge University Press. (vybrané části)Trouvain, J. & Gut, U. (2007): Non-Native Prosody. Phonetic Description and Teaching Practice. Berlin: Mouton de Gruyter. (vybrané části)Derwing, T. M. & Munro, M. J. (2005): Second Language Accent and Pronunciation Teaching: A Research-Based Approach. TESOL Quarterly, roč. 39, č. 3, s. 379-396. Couper, G. (2006): The Short and Long-Term Effects of Pronunciation Instruction. Prospect, roč. 21, č. 1, s. 46-66. Pardo, D. B., 2004. Can Pronunciation be Taught? A Review of Research and Implications for Teaching. In: Revita Alicantia de Estudios Inglesses. Alicante University, č. 17.Patkowski, M. S. (1994): The Critical Age Hypothesis and Interlanguage Phonology. In: Yavas, M. S. (ed.) First and Second Language Phonology. San Diego (CA): Singular Publishing, s. 205-221.Další odborná literatura:Derwing, T. M., Munro, M. J. & Wiebe, G. (1998): Evidence in Favour of a Broad Framework for Pronunciation. Language Learning, roč. 48, s. 393-410.Macdonald, S. (2002): Pronunciation - Views and Practices of Reluctant Teachers. Prospect, roč. 17, č. 3, s. 3-18. Hendrich, J. a kol. (1988): Didaktika cizích jazyků, Praha: Státní pedagogické nakladatelství.Koren, S. (1995): Foreign Language Pronunciation Testing: A New Approach. System, roč. 23, č. 3, s. 387-400.
Požadavky
prezence min. 70 %, aktivní účast, referát na zadané téma, závěrečný test
Garant
doc. Mgr. Radek Skarnitzl, Ph.D.