Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe (ASP300056)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ASP300056 - Pedagogická praxe, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Absolvování pedagogické praxe v určeném rozsahu a na určené škole pod vedením fakultního učitele:- absolvování povinných hospitací/náslechů- aktivní účast na pohospitačních pohovorech- příprava na vlastní pedagogické výstupy- vypracování písemné přípravy- samostatné pedagogické výstupy- rozbor hodin s fakultním učitelem a metodickým vedoucím praxe- odevzdání písemné přípravy na hodiny vedoucímu učiteli praxe

Literatura

Povinná literatura: Alonso E.: ?Cómo ser profesor/a y querer seguir siéndolo?, Edelsa, Madrid, 1994. Giovannini A., Martín Peris E., Rodríguez Castilla M., Simón Blanco T.: Profesor en acción, 3 díly, Edelsa, Madrid, 1996.  Hendrich J. a kol.: Didaktika cizích jazyků, SPN, Praha 1988.  Komenský J. A.: Dvéře jazyků odevřené, in: Dílo Jana Amose Komenského - Johanis Amos Comeniii Opera omnia, díl 11, red. B. Havránek, Academia, Praha 1973.  Larsen-Freeman y Long: Introducción al estudio de la adquisición de segundas lenguas, Gredos, Madrid 1997.  Llobera M., Cots J. M. y otros: Competencia comunicativa, Edelsa, Madrid, 1997.  Marco Común Euroeo de Referencia para las Lenguas: Aprendizaje, Enseňanza, Evaluación. Dokumenty Rady Evropy. MINED, Instituto Cervantes, Anaya, Madrid, 2002.  Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Dokumenty Rady Evropy. Překlad: J. Ivanová, A. Lenochová, J. Línková, Š. Šimáčková. Univerzita Palackého, Olomouc 2002. Doporučená literatura:  Casanova, Lourdes: Internet para profesores de espaňol, Edelsa, Madrid, 998.  Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování, UK, Praha 1994.  Fontana, D: Psychologie ve školní praxi, Portál, Praha 1996.  García Santa-Cecilia A.: El currículo de espaňol como lengua extranjera, Edelsa, Madrid, 1997.  Gelabert M.J., Herrera M., Martinell E., Martinell F.: Niveles Umbral, Intermedio y Avanzado, SGEL, S.A., Madrid, 1990. González Cabanach R.: Psicología de la instrucción (El profesor y el estudiante), Universidade da Coruňa, La Coruňa, 1994.  Kol. autorů, edit. Pérez-Leroux A.T., Glass W.R.: Contemporary Perspectives on the Acquisition of Spanish, Cascadilla Press, Somerville 1997.  Mantecón Ramírez, B.: Didáctica de la lengua y la literatura: Teoría, práctica docente e investigación, Ágora-Universidad, Málaga, 1992.  Mareš, J., Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Masarykova univerzita, Brno 1995.  Mištinová, A.: El papel didáctico de algunos elementos contrastivos entre el sistema lingüístico espaňol y el checo, in: Estudios Hispánicos VII, Wroclav, 1999.  Mištinová, A.: Je to pro mne španělská vesnice... In: Čeština doma a ve světě, r. VIII, č. 1, FF UK 2000.  Mištinová, A.: Hexaglosson: el primer manual y diccionario checo-espaňol (siglo XVI), in El hispanismo en la República Checa, Praga, 2001.  Mištinová, A.: Interferencia lingüística en el proceso de adquisición del castellano en el contexto checo, Actas del congreso internacional ?Lenguas de especialidad?, Ediciones de la Universidad Castilla-La Mancha, Cuenca 2003.  Moya Corral, J. A. (ed.): Adquisición y enseňanza de la lengua espaňola, Universidad de Granada, 2000.  Polišenský, J., Pařízek, V.: Jan Amos Komenský a jeho odkaz dnešku, SPN, Praha 1987.  Pozuelo L., Sánchez C., Louzao, L.: Didáctica para la clase de idioma, Narcea, S.A. de Ediciones, Madrid, 1985.  Sánchez, A.: Historia de la enseňanza del espaňol como lengua extranjera, SGEL, Madrid, 1992.  Skalková, J.: Obecná didaktika. ISV, Praha 1999. Časopisy:  Cizí jazyky  Cuadernos Cervantes de la lengua espaňola  Čeština doma a ve světě  Boletín AUŚ/APE  El espaňol actual  Mosaico, revista para la promoción y apoyo a la enseňanza del espaňol  Zona educativa

Požadavky

Absolvování pedagogické praxe v určeném rozsahu a na určené škole pod vedením fakultního učitele:- absolvování povinných hospitací/náslechů- aktivní účast na pohospitačních pohovorech- příprava na vlastní pedagogické výstupy- vypracování písemné přípravy- samostatné pedagogické výstupy- rozbor hodin s fakultním učitelem a metodickým vedoucím praxe- odevzdání písemné přípravy na hodiny vedoucímu učiteli praxe

Garant

doc. PhDr. Petr Čermák, Ph.D.Javier González Lozano