Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika vyučování českého jazyka a komunikační výchovy I (AUC500112)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUC500112 - Didaktika vyučování českého jazyka a komunikační výchovy I, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Orientace v didaktické literatuře, znalost aktuálních didaktických problémů a schopnost praktických aplikací.

Sylabus

1. základní didaktická literatura2. proměna didaktických koncepcí po r. 19893. vztah komunikační výchovy a poznatků o jazyce4. komunikační - slohová výchova5. stávající kurikulární materiály6. analýzy učebnicových textů7. tvorba didaktických materiálů8. skupinové vyučování a kooperace9. kognitivní lingvistika a didaktika mateřského jazyka10.pedagogická praxe a její hodnocení

Literatura

 Současné učebnice českého jazyka pro základní a střední školy; současné vzdělávací projekty - Rámcový vzdělávací program pro ZŠ a SŠ, vybrané příspěvky z pedagogických a didaktických časopisů, hlavně Český jazyk a literatura.Badegruber, B.: Otevřené učení. Praha 1994.Čechová, M. - Styblík, V.: Čeština a její vyučování. Praha 1998.Čechová, M. a kol.: Komunikační a slohová výchova. Praha 1998.Geeraerts, D. - Cuyckens, H (eds.): The Oxford Handbook of Cognitive Linguistics. Oxford 2007 (vybrané příspěvky).Hausenblas, O.: Vrátíme smysl hodinám češtiny? Zbuzany 1992.Kostečka, J.: Do světa češtiny jinak. Jinočany 1993.Šebesta, K.: Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha 1999.Švec, V.: Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno 1999.  

Požadavky

Úspěšné absolvování ústní zkoušky v rozsahu výuky.

Garant

prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.