Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní komunikace v České republice (AUC500122)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUC500122 - Interkulturní komunikace v České republice, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Hlavní tematické okruhy:Výzkumy v oblasti kultury a IK Stereotypy a předsudky, bilingvismusJazyky v ČR, IK a jazyky IK a jazyky na českých školách IK ve školeIK a práce Legislativa v ČRInterkulturní vzdělávání

Literatura

Povinná literatura:Doskočilová, K. (2002): Co je to bilingvismus: Kolik řečí umíš? Čeština a doma a ve světě 10/2-3, s. 228-234.Efektivní komunikace v interkulturním prostředí. Dostupný z: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/publications_12_1.pdfJANEBOVÁ, E. (ed.) (2010): Interkulturní komunikace ve škole. Praha: Fortuna.MORGENSTERNOVÁ, M.; ŠULOVÁ, L. Interkulturní psychologie.Praha: UK 2007.NOVÝ, I.; SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha: MP, 2005.PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha: Grada, 2010.PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. Praha: ISV 2001.KOLMAN, Luděk. Komunikace mezi kulturami. Aplikace znalostí v obchodu, managementu a správě. Praha: Alfa, 2007. 237 s.Žáci s odlišným mateřským jazykem. Dostupný z: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdfPříručka: Efektivní komunikace v interkulturním prostředí. Další internetové zdroje. (Bude upřesněno v semináři.) Další literatura:BYRAM, M.; PHIPPS, A. Foreign Language Teachers and Intercultural Competence. Clevedon ; Buffalo : Multilingual Matters 2005.HASIL, J. Interkulturní aspekty mezikulturní komunikace. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2012.HRDLIČKA, M. Cizí jazyk čeština. Praha : ISV, 2002.KOTTHOFF, H.; SPENCER-OATEY, H. Handbook of Intercultural Communication. Berlin 2009.MORGENSTERNOVÁ, M.; ŠULOVÁ, L.; SCHOLL, L.: Bilingvismus a interkulturní komunikace. Wolters Kluwer, 2011.NEKVAPIL, J. - SLOBODA, M. - WAGNER, P. (2009): Mnohojazyčnost v České republice. Praha: Nakladatelství Lidové noviny.NOVINGER, T. Intercultural Communication. A practical guide. University of Texas Press, 2001.NOVÝ, I.; SCHROLL-MACHL, S. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání česko-německá. Praha: MP, 2007.PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha: Portál, 2010.SEMRÁDOVÁ, I. Et al.: Intercultural Inspirations for Language Education. Hradec Králové: MV,2012.BOWE, H. - MARTIN, K. (2007): Communication Across Cultures: Mutual Understanding in a Global World. Cambridge: Cambridge University Press.HOLÁ, A. - JIRÁSKOVÁ, V. - KADLECOVÁ, Š. - KALIBOVÁ, K. (2012): Já a oni jsme my. Praha: In Iustitia.HÜBSCHMANNOVÁ, M. (2002): Můžeme se domluvit. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.HŮLOVÁ, P. (2012): Čechy, země zaslíbená. Praha: Torst.KOLEKTIV AUTORŮ (s. a.): Efektivní komunikace v interkulturním prostředí. Člověk v Tísni.KOLEKTIV AUTORŮ META o.s. (2011): Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. Praha: META o.s.LACKOVÁ, E. (2012): Narodila jsem se pod šťastnou hvězdou. Přeložila Milena Hübschmannová. Praha: Triáda.LAN PHAM THI (2009): Bílej kůň, žlutý drak. Praha: Knižní klub.Další literatura k jednotlivým projektům bude individuálně konzultována v semináři. Např.KANTAROVÁ, Kateřina. Učíte studenty z arabských zemí? In: AUČCJ, 2003-2006. Str. 75-80.TIRALA, Martin. Jazykové a sociokulturní aspekty při výuce japonských studentů. In: AUČCJ, 2003-2006. Str. 81-86.JANKOVÁ, Eva. Jazykové a sociokulturní aspekty při výuce čínských studentů. In: AUČCJ, 2003-2006. Str. 87-90.KUČERA, Ondřej; ŤULPÍKOVÁ, Petra. Jazyková a sociokulturní úskalí při výuce čínských studentů. In: AUČCJ, 2003-2006. Str. 91-100.LOWENSTEINOVÁ, Miriam. Korea: Jazyk a sociokulturní aspekty při vyučování. In: AUČCJ, 2003-2006. Str. 101-110.ZIKMUNDOVÁ, Veronika. Děti nebe a stepí v Čechách. JANEBOVÁ, Eva. Interkulturní komunikace ve škole. Praha: FF UK, 2009. 96 s. S. 73-86.ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Romové a Češi. Od konfliktu k soužití. In: ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Menšiny a migranti v České republice. My a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. 188 s. S. 117-144.

Požadavky

Zápočet:- Individuální nebo skupinový projekt (prezentace v semináři a elektronicé odevzdání podkladů a použité literatury) - publikace/článek, komunita, organizace- Docházka a aktivní účast v semináři - to zahrnuje: průběžná četba (příprava na diskusi a otázky k literatuře), 80% docházka. V případě nesplnění těchto podmínek: ústní zkouškaZkouška:- Individuální nebo skupinový projekt (prezentace v semináři a elektronicé odevzdání podkladů a použité literatury) - Publikace/článek, komunita, orgnaizace- Docházka a aktivní účast v semináři - to zahrnuje: průběžná četba (příprava na diskusi a otázky k literatuře), 80% docházka.- ústní zkouška na konci semestru v rámci probrané látky ze semináře (otázky se budou týkat povinné četby, četby týkající se Vašeho projektu, probraných témat, komunit, organizací)

Garant

Mgr. et Mgr. Magdalena Antonia HromadováMgr. Kateřina Lundáková

Vyučující

Mgr. Kateřina Lundáková