Předmět Teorie literatury ve vzdělávacích kontextech (AUC600021)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUC600021 - Teorie literatury ve vzdělávacích kontextech, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1) Úvod (přednáška): historické a teoretické vymezení literatury pro děti mládež2) Dítě (dětství) jako téma a jako zdroj poetiky v literatuře pro děti i pro dospělé:- dětství jako idyla (Němcová, Sládek);dětství jako zdroj básnické imaginace (Nezval, Halas, Skácel, Mrázková);homo ludens (Frynta, Šrut, Nikl);na hraně dětství (Kainar, Jirous, Aškenázy)
Literatura
Dějiny české literatury IV. (AKD, 1995)Novák A.: Přehledné dějiny literatury české (1995/1936 - 1939)Chaloupka O. - Voráček, J.: Kontury české literatury pro děti a mládež (1979)Čapek, K: Marsyas čili Na okraj literatury (1971)Fučík, B.: O knihu pro mládež (1941)Nezkusil, V. - Chaloupka, O.: Vybrané kapitoly z teorie dětské literaturyI-III (1973)Šmahelová, H.: Počátky kritického myšlení o dětské literatuře I.-II. (antologie textů)- Návraty a proměny. Literární adaptace folklórních pohádek- Prolamování struktur (2002)Uličný, O.: Prostor pro jazyk a styl (1987)Urbanová, S.: Metamorfózy dětské literatury (1999)
Garant
Mgr. Andrea Králíková, Ph.D.