Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kazuistický seminář - psychologie (AUS500006)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu AUS500006 - Kazuistický seminář - psychologie, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s praktickým řešením problémů školní praxe.

Sylabus

Konkrétní náplň vychází z jedinečných aktuálních problémů školní praxe, se kterými se student setkává při oborové praxi - např. analýza školního neprospěchu žáka, poruch chování, disharmonie vztahů mezi učitelem a žákem eventuálně rodiči apod. Součástí předmětu je analýza videozáznamů ze školní praxe, seznámení s běžnými metodami učitelské diagnostiky a intervence. Rozebírány budou také typické příklady ze školní praxe - např. problémy v učení, nechuť ke školní práci, nerovnoměrné výkony, celková nedostatečnost, nevhodné chování při vyučování i mimo školu - apatie, vyrušování, agresivita, obtížná spolupráce s rodiči, závažnější behaviorální problémy - anorexie, záškoláctví, šikana, požívání legálních a nelegálních drog aj.

Literatura

povinné:Cangelosi, J.S. Strategie řízení školní třídy. Praha: Portál, 1994.Karnsová,M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Prah: Portál, 1995.Komárková,R., Slaměník,I., Výrost,J.(eds.) Aplikovaná sociální psychologie III. Sociálněpsychologický výcvik. Praha: Grada, 2001.Kyriacou,Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.Mareš,J., Křivohlavý,J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995.Nešpor,K. Uvolněně a s přehledem. Praha: Grada, 1998. doporučené: Gillernová,I.a kol. Sociální dovednosti učitele. Praha, SPN 1990.Hewstone, M., Stroebe, W. Sociální psychologie. Praha, Portál 2006.Havlínová,M.a kol.: Program podpory zdraví ve škole. Praha, Portál 1998.Kolář,M.: Bolest šikanování. Praha, Portál 2001.Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál 1996.Mareš, J. - Křivohlavý, J.: Komunikace ve škole. Brno: MU 1995.Mareš,J.: Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál 1998.Matějček,Z.: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN 1991.Pasch, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998.Petty, G.: Moderní vyučování. Praha: Portál 1996.Rámcové vzdělávací programyŘezáč,J.: Sociální psychologie. Brno, Paido 1998.Satirová,V.: Kniha o rodině. Praha, Portál 1994.Sternberg,R.J.: Úspěšná inteligence. Praha, Grada 2001.Zelinková,O.: Poruchy učení. Praha, Portál 1999.

Požadavky

Kazuistický seminář absolvuje student po pedagogické praxe nebo souběžně s ní. Požadavky na studenta specifikuje obsah předmětu, na základě praxe studentů budou pak specifikovány pro každého účastníka semináře. K zápočtu je třeba písemně zpracovat pedagogicko-psychologickou charakteristiku žáka.

Garant

doc. PhDr. Ilona Gillernová, CSc.PhDr. Eva Šírová, Ph.D.PhDr. Václav Mertin

Vyučující

PhDr. Václav Mertin