Předmět Machinima Design with Moviestorm (YBK041)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu YBK041 - Machinima Design with Moviestorm, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
In this lecture students will be introduced to historical and contemporary developments of Machinima film scene and learn to produce short animated video in software Moviestorm.History of Machinima Productions.Current Evolution of Machinima Scene. Ludic and Filmic Machinima.Software Tools and their Support of Creativity.Machinima Application as Creative Software.Introduction to Moviestorm Software Application.Storyboarding.Project set-up.Authoring movie space.Authoring actors and actions.Authoring composition.Export. Finalization of Machinima movies.Development Meeting. Showroom of Movies. Bibliography: Lowood, H., High-Performance Play: The Making of Machinima. .Marino, P., 3-D Game-based Filmmaking: The Art of Machinima. Paraglyph Press, 2004.Mitchell, G. and A. Clarke, ‘Videogame Art: Remixing, Reworking and other Interventions’, in Level Up: Digra Conference Proceedings. 338-349, University of Utrecht, Utrecht, The Netherlands, 2003,.Riha, D. ‘Machinimation Tools and their Impact on Creativity’, in New Media and the Politics of Online Communities. A. Mousoutzanis and D. Riha (ed), 127-136, Inter-Disciplinary Press,. Oxford: UK, 2010.
Garant
PhDr. Daniel Říha, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Daniel Říha, Ph.D.