Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kontrolovaná četba - Patočka - Filosofie výchovy (YBQDP03ZI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu YBQDP03ZI - Kontrolovaná četba - Patočka - Filosofie výchovy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Požadavky

Nutné součásti atestu DK/IB u dr. Murgaše: pís. práce: 1. část: (obvykle, u mých krátkých knih) 5 a více str. konspekt či reproduktivní reference o knize. s odkazy na stránky. Dále 2. část: 1-2 str. vlastního výkladu podstatného sdělení knihy + vlastní komentáře, kritika, poznámky, názor či podobně. 3. část: zhruba 2 (+/- něco) stránky - pokusy o zachycení autorových skutečných či dovoditelných odpovědí na 2-3 z otázek ze seznamu ke zkoušce z Filozofické antropologie (bakalářská zkouška z filozofie). Ústní část (kolokvium): otázky zkoušejícího směřují nejen na Váš zpracovaný text, ale i k původní knize; zkouší se zisk a pochopení myšlenek díla, schopnost zaujmout k němu stanovisko, komparovat s jinými stanovisky a knihami. Všechny knihy u mne jsou vybrány se zřetelem k filosofii, i když nejsou stejně filosoficky platné; je tedy třeba dívat se na hodně v rovině filosofické (zkoumavě, kriticky) -to se pak odrazí i při zpracování otázek k Filozofické antropologii. Přitom jde často o otázky metodologické, otázky postupu, výstavby, východisek apod. stanovisek autorů - to je třeba si také - alespoň trochu - zkoumat a uvědomovat. Případně se v těchto knihách se také nabízí čtenářům příležitost poznat a konfrontovat se s nějakým pojetím života, což já osobně pokládám za důležité pro každého mladého (i staršího) člověka. Předpokládám tedy u studentů ve zpracování knih i tento zřetel. Ještě jednou zdůrazňuji význam argumentací a seriózní kritický přístup při zhodnocování. Je třeba se učit autory zhodnotit, resp. zhodnocovat, těžit z nich, rozumně, kriticky a snad vlídně.

Garant

PhDr. Jaromír Murgaš, CSc.

Vyučující

PhDr. Jaromír Murgaš, CSc.