Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Science and Scientific Knowledge from the Perspective of Historical Sociology (YMH5033)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu YMH5033 - Science and Scientific Knowledge from the Perspective of Historical Sociology, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Lessons‘ topics:1.     Introduction: pre-modern forms of knowledge and modern science2.     The origin of scientific disciplines3.     Intellectuals and the intellectual field (Pierre Bourdieu)4.     Professions and professionalization5.     Bureaucracy and the process of bureaucratization6.     Ideologies and the critique of ideology7.     Science and power, science and the state (Michel Foucault)8.     Critique of technical knowledge (Bruno Latour, Ullrich Beck)9.     Social constructionism and the critique of scientific knowledge10.  Feminist and post-colonial analyses of science11.  Knowledge-based society and its inner contradictions12.  Conclusion: the evolution of science and historical sociology Recommended readings:Beck, Ulrich, Risk Society: Towards a New Moderity, transl. Mark Ritter, London: Sage 1992.Fleck, Ludwik, Genesis and Development of a Scientific Fact, Chicago: Chicago University Press, 1979.Foucault, Michel, Discipline and Punish: The Birth of the Prison, transl. Alan Sheridan, Harmondsworth: Penguin 1991.Freeden, Michael, Ideology: A Very Short Introduction, Oxford: Oxford University Press 2003.Hacking, Ian, The Social Construction of What? Harvard: Harvard University Press 2000.Harding, Sandra (ed.), The Postcolonial Science and Technology Studies Reader, Durham: Duke University Press 2011.Illich, Ivan, Deschooling Society [http://ournature.org/~novembre/illich/1970_deschooling.html]Kuhn, Thomas S., The Structure of Scientific Revolutions, 2nd ed., Chicago: University of Chicago Press 1970.Latour, Bruno, Science in Action. How to Follow Scientists and Engineers Through Society, Cambridge (Mass.): Harvard University Press 1987.Sismondo, Sergio, An Introduction to Science and Technology Studies, 2nd ed., Chichester: Wiley-Blackwell 2010.Yearley, Steven, Making Sense of Science: Understanding the Social Study of Science, London: Sage 2005.And the readings required for lessons.

Garant

Mgr. Michael Voříšek, PhD.

Vyučující

Mgr. Michael Voříšek, PhD.