Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Diagnostika organizace (YMR15POLI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu YMR15POLI - Diagnostika organizace, Fakulta humanitních studií, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Záměr vzhledem k profilu absolventa:Kurz umožňuje studentům získat základní znalosti o rozvoji organizace a aplikovat je při analýze konkrétní organizace z hlediska řízení a plánování v organizaci, organizační struktury, organizační kultury a personálního řízení, a to s ohledem na poslání organizace a s přihlédnutím k právům uživatelů a efektivitě služby. Důraz je kladen na vyústění diagnostického procesu do konkrétních doporučení a opatření pro fungování vybrané organizace. Cíle/výstupy:Student dovedepopsat strukturu a fungování řídících procesů a kulturu organizaces využitím výzkumných metod a manažerských technik zvolit vhodné postupy pro analýzu organizaceidentifikovat a shrnout silné a slabé stránky organizace v oblasti managementu s ohledem na poslání organizace a s přihlédnutím k právům uživatelů a efektivitě službyna základě provedené analýzy navrhovat a obhájit opatření a změny v dané oblastireflektovat svoji roli v průběhu diagnostického procesu Témata výuky:1.      Účel, cíle, typy diagnostiky.2.      Proces diagnostiky organizace, předpoklady pro diagnostiku.3.      Role konzultanta - diagnostika.4.      Vstup do organizace, analytické techniky a techniky dekompozice organizace.5.      Techniky analýzy vnějšího a vnitřního prostředí.6.      Oblasti diagnostiky (organizační kultura, řízení a plánování, organizační struktura, lidé v organizaci).  Způsoby hodnocení:                                        Na kurzu je vyžadována 75 % účast a zpracování seminární práce.Kurz je zakončen ústní zkouškou zaměřenou na výstupy seminární práce.Povinná seminární práce má odlišné zadání a obsah podle zaměření:·      Student (zaměření: management): Práce odráží celý proces diagnostiky vybrané organizace ve dvou studentem vybraných oblastech. Student v práci popisuje jednak proces a výstup plánování diagnostiky (plán diagnostiky), její průběh i její výstupy (diagnostická zpráva, vč. doporučení a návrhů pro organizační rozvoj).·      Student (zaměření supervize):  Práce odráží celý proces diagnostiky vybrané organizace v jedné studentem vybrané oblasti (student tento výběr odůvodní vzhledem ke své supervizní praxi). Student v práci stručně popisuje jednak proces a výstup plánování diagnostiky (plán diagnostiky), její průběh i její výstupy (diagnostická zpráva, vč. stručných, vybraných doporučení a návrhů pro organizační rozvoj).Při zpracování této práce student aktivně využívá znalosti a dovednosti získané v jiných kurzech (metody výzkumu, personální management, dílna komunikace ad.).Podrobné požadavky jsou uvedeny v Moodlu! Doporučená studijní literatura:BEDRNOVÁ, E. Psychologie a sociologie v řízení firmy: Cesty efektivního využití lidského potenciálu podniku. 1. vyd. Praha: Prospektrum, 1994. ISBN 80-717-5010.BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování: jak se každý den chovají spolupracovníci, nadřízení, podřízení, obchodní partneři či zákazníci. 1. vyd. Olomouc: Rubico, 1996. Učebnice pro každého. ISBN 80-858-3909-1.DRUCKER, P. F. Efektivní vedoucí. 2.vyd. Praha, 1992. 133 s. ISBN 80-856-0302-0.DRUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací: praxe a principy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-856-0338-1.DRUCKER, P. F. Řízení v době velkých změn. 1. vyd. Praha, 1998. 285 s. ISBN 80-859-4378-6.HARRISON, M. I. Diagnosing organizations: methods, models, and processes. 2nd ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c1994. 179 s. Applied social research methods series. ISBN 08-039-5645-2.HAVRDOVÁ, Z. ŠMÍDOVÁ, O. ŠAFR, J. ŠTEGMANNOVÁ, I. A KOL. Organizačná kultura v sociálních službách jako předmět výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. Fakulta humanitních studií, 2011. 200s. ISBN 978-80-87398-15-9KADLČÍK, M. Psychologie a sociologie řízení. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-704-1951-2.MUSIL, L. "Ráda bych Vám pomohla, ale…". Dilemata práce s klienty v organizacích. 1. vyd. Brno: Marek Zeman, 2004. 243 s. ISBN 80-903070-1-9.MUSIL, L. KUBALČÍKOVÁ, HAVLÍKOVÁ, J. Přístup pracovníků vybraného zařízení sociálních služeb ke klientům v kontextu implementace Standardů kvality. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2009. 66 s.  ISBN 978-807-4160-363.MUSIL, L. KUBALČÍKOVÁ, HAVLÍKOVÁ, J. Využití Standardů kvality v politice poskytování sociálních služeb vybraného nestátního neziskového subjektu. 1. vyd. Praha: VÚPSV, 2008. 91 s. ISBN 978-807-4160-288.PAVLICA, K. Sociální výzkum, podnik a management: průvodce manažera v oblasti výzkumu hospodářských organizací. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2000. 161 s. ISBN 80-861-1925-4.TYSON, S. JACKSON, T. Organizační chování. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 1997. 231 s. ISBN 80-716-9296-4.  

Garant

PhDr. Mgr. Lada Furmaníková, Ph.D.