Předmět Ekonomická teorie marketingu (JJB221)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB221 - Ekonomická teorie marketingu, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Marketing, podstata, charakteristika, vývoj, význam 2. Marketingové strategické plánování, analýza vzájemného působení vnitřního a vnějšího prostředí podniku. 3. SWOT analýza, PEST analýza, konkurenční analýza 4. Marketingový mix jako nástroj marketingu, rozšířený marketingový mix 5. Marketingové pojetí výrobku, vznik nového výrobku a faktory, které přitom působí 6. Tržní životnost, životní cyklus výrobku, pozice výrobku na trhu (BCG matice) 7. Marketingové pojetí ceny, cena vycházející z nabídky, cena vycházející z poptávky 8. Propagace (Promotion) jako prvek marketingového mixu, marketingové a komerční komunikace 9. Place (umístění výrobku na trhu) jako prvek marketingového mixu, distribuční cesty zboží a vhodnost jejich uplatnění 10. Obchod, jeho postavení a význam v distribuci, druhy obchodu, formy obchodu 11. Značka a její role v marketingu, druhy značek, zásady pro budování značky12. Cílený marketing a marketingová segmentace trhu13. Nové trendy v marketingu
Literatura
Bárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 Bártová, H. - Bárta, V., Koudelka, J.: Chování spotřebitele a výzkum trhu, OECONOMICA, VŠE Praha, 2007 ISBN: 978-80-245-1275-4Keller, K. L.: Strategické řízení značky, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1481-3Kotler, P. - Keller, K L.: Marketing management, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1359-5Kotler, P.- Armstrong, G.: Marketing, Grada, Praha 2004, ISBN: 80-247-0513-3Kotler, P. - Nový, V.: Moderní marketing, 4. evropské vydání, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1545-2 Přikrylová, J., Jahodová, H.: Moderní marketingová komunikace, Grada, Praha, 2010, ISBN 978-80-247-3622-8 Vysekalová J., Mikeš J.: Image a firemní identita. Grada, Praha 2009, ISBN 978-80-247-2790-5
Garant
ing. Milan Postler, Ph.D.
Vyučující
ing. Milan Postler, Ph.D.