Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie marketingové komunikace (JJB224)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB224 - Psychologie marketingové komunikace, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1.Základní modely psychiky - koncepty založené na vědomí a nevědomí 2.Komunikace jako základní prostředek práce s lidskou psychikou - verbální a nonverbální komunikace 3.Specifika využití komunikace v základních psychologických směrech - behaviorismus, Gestalt ps., psychoanalýza, transakční analýza, komunikativní směry 4.Emoce a jejich pozice a role v psychickém systému - jak lze využít a zneužít emoce (úzkost, strach, panika, vina, stud) 5.Základní zátěžové situace - deprivace, frustrace, stres, konflikt, jak ovlivňují chování (např. deprivační fantazie, frustrace z oddálení cíle, časový stres, konflikt možností) 6.Obranné mechanismy (např. projekce, identifikace, kompenzace), jak fungují a jakou roli hrají v komunikačních schématech 7.Ovlivňování chování lidí se zaměřením na vědomé, podvědomé a nevědomé složky 8.Norma a nenorma v komunikaci, jejich relativizace, asertivita, manipulace 9.Role sugesce a sugestibility při ovlivňování druhých lidí 10.Čas a prostor - jejich využití v dynamice komunikace

Literatura

Baron - Cohen Simon. Věda zla. Emitos, 2O14Berne, E. Co řeknete, až pozdravíte. Lidové noviny, 1997DeVito, J. Základy mezilidské komunikace. Grada, 2008Eliade, M. Posvátné a profánní. Oikoymenh, 2OO6                   Mýtus o věčném návratuFoucault, M. Psychologie a duševní nemoc. Dauphin, 1997Fromm, E. Anatomie lidské destruktivity. Aurora, 2007Goleman, D. Emoční inteligence. Columbus 1997Hoskovec, J. Psychologie hypnózy a sugesce. Academia, 1970. Portál, 1998Moore, T. Kniha o duši. Portál, 2007Kastová, V. Nebuďte obětí. Era, 2003Kastová, V. Dynamika symbolů. Portál, 2000Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. Portál, 2008Křivohlavý, J. Jak si navzájem porozumíme. Svoboda, 1988Lorenz, K. - Popper, K. Budoucnost otevřená. Vyšehrad, 1997Pospíšil, M. Manipulace v komunikaci: Řešení konfliktů a stresů. Vlastní náklad Plzeň, 2007Schultze, R. - Roberts, R. Emoční inteligence. Portál, 2007Simmons, A. Přesvědčujte a ovlivňujte pomocí příběhu. Computer Press, 2008Syřišťová, E. Člověk v kritických životních situacích. Karolinum, 1994Šimek, J. Lidské pudy a emoce. Lidové noviny, 1995Tegze, O. Neverbální komunikace. Computer Press 2007Toman, M. Intuitivní reklama. Management Press, 2006Watzlawick, P. Jak skutečná je skutečnost. Konfrontace,1998Watzlawick, P. Všechno zlé je k něčemu dobré. Konfrontace, 1995Watzlawick, P. Pragmatika lidské komunikace. Konfrontace, 1999

Garant

PhDr. Jitka Hofmannová