Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategie a finanční management marketingu I (JJB226)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB226 - Strategie a finanční management marketingu I, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

JJB 527: Strategie a finanční management marketingu I,  zimní semestr 2015Přednášející: JUDr. Petr MajerikKdy: úterý 8:00 - 9:20Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd. Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní.1.     hodina Seznámení s kurzem, zadanou literaturou, výstupy z kurzu a úvod do celkové problematiky2.     hodina Mediální trh v ČR - (hlavní média, jejich charakteristika, výhody a nevýhody).3.     hodina Základní mediální pojmy - Definice základních mediálních pojmů (GRP´s, CPT, OTS, Reach,…) a způsoby jejich výpočtu. Příklady využití v praxi.Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.4.     hodina Zadání mediální kampaně - Struktura mediálního zadání. Proces zadávání mediální kampaně a jeho specifika.Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.5.     hodina Tvorba mediální strategie  - Jednotlivé náležitosti mediální strategie. Vzájemné vazby mezi nimi. Specifika a příklady úspěšných strategií z praxePovinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.6.     hodina Detailní plánování reklamní kampaně - Kritéria výběru nejvhodnějších médií a intramediální rozhodováníPovinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.7.     hodina Ukázka případové studie tvorby reklamní kampaně - Pozvaný host, marketingový ředitel významného inzerenta, představí případovou studii tvorby reklamní kampaně8.     hodina Mediální výzkumy - Přehled hlavních výzkumů, používaných při plánování reklamních kampaní (TV metrový výzkum, Media Projekt, Net Monitor, TGI,…)Povinná literatura: TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.9.     hodina Mediální reporting a mediální audit - Vyhodnocení kampaní. Role mediálního auditu, problematika výběrových řízení na mediální agenturu.10. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení II - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu11. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení I - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu12. hodina Závěrečný test13. hodina Zpětná vazba k výsledkům seminárních prací a testu  - Zhodnocení osvojené problematiky, objasnění nejčastějších omylů, zpětná vazba

Literatura

Povinná literatura:Jelikož k většině témat neexistuje až na výjimky  běžně dostupná literatura, jsou studentům průběžně poskytovány studijní podklady a odborné články. KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.Doporučená literatura:CALLEBAUT, Jan; HENDRICKX, Hendrik; JANSSENS, Madeleine; FAUCONNIER, Christophe. The Naked Consumer Today. 2. vydání. Antwerpen - Apeldoorn: Garant, 2003, 219 s. ISBN 90-441-1480-8.  CÉSAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 1. vydání, 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3. HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1. vydání. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8. KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2. VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2. YOUNG, Antony. Brand media strategy: integrated communications planning in the digital era. New York: Palgrave Macmillan, 2010, 239 s. ISBN 978-0-230-10474-7. 

Garant

JUDr. Petr Majerik

Vyučující

JUDr. Petr Majerik