Předmět Komerční marketing (JJB228)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB228 - Komerční marketing, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Témata přednášek od ZS 2015/2016 1. Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura)- Co je to komunikace a jak funguje- Základní prvky fungování komunikace- Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční- Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu- Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu) 2. Kreativita & média- Jednotlivé komunikační disciplíny- Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy- Role médií v reklamě- Nová, alternativní média vs. tradiční média- Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít- Hodnocení kreativních nápadů 3. Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief- Zdroje pro tvorbu komunikační strategie- Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost- Kreativní brief a jeho části- Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj- Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití 4. Brand Building- Co je to značka, historie jejich vzniku- Role reklamy v budování značek- Brand Positioning & Strategy- Značky produktů a služeb- Brand architecture- Co definuje značku- Oceňování značek 5. Cílová skupina, měření v reklamě- Základní pojmy o cílových skupinách- Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie- Jak se cílové skupiny rozhodují- Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy- Měření v reklamě- Jaké parametry se sledují a proč 6. Produkce- Výroba reklamní kampaně- Tisková produkce, reklamní předměty- Digitální produkce- Audio video produkce, výroba TV spotu- Produkce eventů & promotion- Ekonomické aspekty produkce 7. Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní- Klíčové body při vytváření komunikační kampaně- Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing- Výběr case studies 8. Co je to sociální marketing- Sociální marketing a jeho nástroje- Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika- Marketingový plánovací proces- Behaviorální cíle, bariéry a motivátory 9. Role agentury v sociálním marketingu- Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu- Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru- Financování sociálních kampaní- Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní- 25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing- Efektivita sociálních kampaní 10. Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století- Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím- Online komunikace a vliv sociálních sítí- Brand building - nové výzvy v 21. století 11. Corporate Social Responsibility- CSR vs. filantropie- Role CSR v budování značky- Zásady kvalitní CSR strategie- Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model- Externí a interní komunikace CSR aktivit- Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti
Literatura
Povinná literatura: Berger J.: Contagious, Simon Schuster 2013Tybout A., Calkins T.: Kellogg on Branding, Wiley 2005Dranove D., Marciano S.: Kellogg on Strategy, Wiley 2005Kotler P.: Moderní marketing, Grada Publishing 2007Earls, M.: Herd - How to change mass behavior by harnessing our true nature, Wiley 2009Kotler P., Lee N.: Social Marketing, SAGE Publications 2011Beal B.: Corporate Social Responsibility, SAGE Publications 2013 Doporučená literatura: Godin S.: Purple Cow, Portfolio 2009Ries A., Trout J.: Positioning, McGraw-Hill 2001Czerniawski R., Maloney M.: Competitive Positioning, Hudson House 2010Millman D.: Brand Bible, Rockport 2012Solomon R.: The Art of Client Service, Kaplan Publishing 2008Thaler R., Sunstein C.: Nudge, Penguin Books 2009Ariely A: Predictably Irrational, Harper Perrenial 2010Neumeier M.: The Brand Gap, New Riders 2005Spoelstra J.: Ice to the Eskimos, Harper Business 1997Young A.: Brand Media Strategy, Palgrave Macmillan 2010Bullmore J.: Apples, Insights and Mad Investors, Wiley 2006Tungate M.: Adland, Kogan Page 2007Trout J.: The New Positioning, McGraw-Hill 1995Wheeler A., Katz J.: Brand Atlas, Wiley 2011Adamson A.: Brand Simple, St Martin´s Griffin 2007Levitt S., Dubner S.: Freakonomics, Turtleback 2009Morgan A.: Eating the Big Fish, Wiley 2009Fallon P., Senn F.: Juicing the Orange, Harvard Business Review 2006Laermer R., Simmons M.: Punk Marketing, Harper Business 2007Kapferer J-N.: The New Strategic Brand Management, Kogan Page 2012Steel J.: Perfect Pitch, Wiley 2006Steel J.: Truth, Lies and Advertising, Wiley 1998Barry P.: The Advertising Concept Books, Thames Hudson 2012Hegarty J.: Hegarty on Advertising, Thames Hudson 2011Mark M., Pearson C.: The Hero and the Outlaw, McGraw-Hill 2011Sullivan L.: Hey Whipple, Squeeze This, Wiley 2012Peters T.: Re-imagine, DK Publishing 2003Sargeant, A.: Marketing Management for Nonprofit Organizations, Oxford U. Press 2009Kotler, P., Lee, N. Marketing in the Public Sector, FT Press 2006Kotler, P, Andraesen, A. R.: Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall 2007
Garant
Ing. Ladislav BáčaOndřej Obluk
Vyučující
Ing. Ladislav BáčaOndřej Obluk