Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komerční marketing (JJB228)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB228 - Komerční marketing, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Témata přednášek od ZS 2015/2016  1.     Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura)-       Co je to komunikace a jak funguje-       Základní prvky fungování komunikace-       Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční-       Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu-       Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu)  2.     Kreativita & média-       Jednotlivé komunikační disciplíny-       Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy-       Role médií v reklamě-       Nová, alternativní média vs. tradiční média-       Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít-       Hodnocení kreativních nápadů  3.     Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief-       Zdroje pro tvorbu komunikační strategie-       Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost-       Kreativní brief a jeho části-       Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj-       Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití  4.     Brand Building-       Co je to značka, historie jejich vzniku-       Role reklamy v budování značek-       Brand Positioning & Strategy-       Značky produktů a služeb-       Brand architecture-       Co definuje značku-       Oceňování značek  5.     Cílová skupina, měření v reklamě-       Základní pojmy o cílových skupinách-       Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie-       Jak se cílové skupiny rozhodují-       Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy-       Měření v reklamě-       Jaké parametry se sledují a proč 6.     Produkce-       Výroba reklamní kampaně-       Tisková produkce, reklamní předměty-       Digitální produkce-       Audio video produkce, výroba TV spotu-       Produkce eventů & promotion-       Ekonomické aspekty produkce  7.     Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní-     Klíčové body při vytváření komunikační kampaně-     Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing-     Výběr case studies  8.     Co je to sociální marketing-      Sociální marketing a jeho nástroje-      Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika-      Marketingový plánovací proces-      Behaviorální cíle, bariéry a motivátory  9.     Role agentury v sociálním marketingu-       Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu-       Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru-       Financování sociálních kampaní-       Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní-       25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing-       Efektivita sociálních kampaní  10.  Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století-     Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím-     Online komunikace a vliv sociálních sítí-     Brand building - nové výzvy v 21. století  11.  Corporate Social Responsibility-       CSR vs. filantropie-       Role CSR v budování značky-       Zásady kvalitní CSR strategie-       Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model-       Externí a interní komunikace CSR aktivit-       Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti 

Literatura

Povinná literatura: Berger J.: Contagious, Simon Schuster 2013Tybout A., Calkins T.: Kellogg on Branding, Wiley 2005Dranove D., Marciano S.: Kellogg on Strategy, Wiley 2005Kotler P.: Moderní marketing, Grada Publishing 2007Earls, M.: Herd - How to change mass behavior by harnessing our true nature, Wiley 2009Kotler P., Lee N.: Social Marketing, SAGE Publications 2011Beal B.: Corporate Social Responsibility, SAGE Publications 2013  Doporučená literatura: Godin S.: Purple Cow, Portfolio 2009Ries A., Trout J.: Positioning, McGraw-Hill 2001Czerniawski R., Maloney M.: Competitive Positioning, Hudson House 2010Millman D.: Brand Bible, Rockport 2012Solomon R.: The Art of Client Service, Kaplan Publishing 2008Thaler R., Sunstein C.: Nudge, Penguin Books 2009Ariely A: Predictably Irrational, Harper Perrenial 2010Neumeier M.: The Brand Gap, New Riders 2005Spoelstra J.: Ice to the Eskimos, Harper Business 1997Young A.: Brand Media Strategy, Palgrave Macmillan 2010Bullmore J.: Apples, Insights and Mad Investors, Wiley 2006Tungate M.: Adland, Kogan Page 2007Trout J.: The New Positioning, McGraw-Hill 1995Wheeler A., Katz J.: Brand Atlas, Wiley 2011Adamson A.: Brand Simple, St Martin´s Griffin 2007Levitt S., Dubner S.: Freakonomics, Turtleback 2009Morgan A.: Eating the Big Fish, Wiley 2009Fallon P., Senn F.: Juicing the Orange, Harvard Business Review 2006Laermer R., Simmons M.: Punk Marketing, Harper Business 2007Kapferer J-N.: The New Strategic Brand Management, Kogan Page 2012Steel J.: Perfect Pitch, Wiley 2006Steel J.: Truth, Lies and Advertising, Wiley 1998Barry P.: The Advertising Concept Books, Thames Hudson 2012Hegarty J.: Hegarty on Advertising, Thames Hudson 2011Mark M., Pearson C.: The Hero and the Outlaw, McGraw-Hill 2011Sullivan L.: Hey Whipple, Squeeze This, Wiley 2012Peters T.: Re-imagine, DK Publishing 2003Sargeant, A.: Marketing Management for Nonprofit Organizations, Oxford U. Press 2009Kotler, P., Lee, N. Marketing in the Public Sector, FT Press 2006Kotler, P, Andraesen, A. R.: Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall 2007  

Garant

Ing. Ladislav BáčaOndřej Obluk

Vyučující

Ing. Ladislav BáčaOndřej Obluk