Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kritika marketingové komunikace (JJB238)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB238 - Kritika marketingové komunikace, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1. Úvod do problematiky: hlavní přístupy a témata kritiky marketingové komunikace a PR a nastínění jejich vývoje od pol. 19. st.2. Nástup marketingu do společnosti: jeho role a proměna. Kritika z řad ekonomů a aktivistů3. Vznik konzumní společnosti, problematika nadspotřeby4. Public Trust: důvěra veřejnosti, její vytváření, pokles a rizika5. Průnik marketingové komunikace a PR do veřejného prostoru a utváření identity6. Kultura a umění jako průmysl a byznys - kritika frankfurtské školy7. Symbolické formy kapitálu a sociální stratifikace, ostentativní spotřeba a luxus, problematika padělání značek8. Vztah k životnímu prostředí - greenwashing a udržitelný marketing9. Spin - kritika politického PR, komunikace a public affairs10. Kritika marketingové komunikace v českém prostředí: české umělecké skupiny a neziskové organizace11. Marketing 3.0 a sociální marketing: marketingové vytváření životního stylu, hodnoty versus ideologie12. Česká kritika marketingové komunikace a PR v umění a veřejném prostoru13. Aktuální případové studie a jejich analýza. 

Literatura

Povinná literaturaARENDTOVÁ, Hannah. Krize kultury: Čtyři cvičení v politickém myšlení. Krize kultury: (čtyři cvičení v politickém myšlení). Praha: Mladá fronta, 1994.DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. V Praze: Intu, 2007, 157 s. ISBN 978-80-903355-5-4. Fromm, Erich. Mít, nebo být? Aurora, 2001.GALBRAITH, John Kenneth. Společnost hojnosti. Vyd. 1. Překlad Josef Nentrich. Praha: Svoboda, 1967, 335 s.LEVITT, Theodore. Marketing Myopia. Harvard Business Press, 2008.LIPOVETSKY, Gilles. Paradoxní štěstí: esej o hyperkonzumní společnosti. V českém jazyce vyd. 1. Praha: Prostor, 2007, 443 s. ISBN 978-80-7260-184-4.SAREN, Michael. Critical marketing defining the field. Amsterdam: Butterworth-Heinemann, 2007. ISBN 11-364-1291-3.SEDLÁČEK, Tomáš. Ekonomie dobra a zla: po stopách lidského tázání od Gilgameše po finanční krizi. 1. vyd. Praha: 65. pole, 2009, 270 s. ISBN 978-80-903944-3-8. Doporučená literatura:JANDOUREK, Jan. Slovník sociologických pojmů: 610 hesel. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 258 s. ISBN 978-802-4736-792.JANDOUREK, Jan. Vzestup a pád moderního ateismu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 108 s. ISBN 978-802-4729-817.Kollmannova, Denisa. "CEO and Businesses Are Losing Trust: Comparison of EU, USA, Czech and Slovak Republic." Accessed September 15, 2013. http://www.academia.edu/3635355/CEO_and_Businesses_are_Losing_Trust_Comparison_of_EU_USA_Czech_and_Slovak_Republic.KUBÁTOVÁ, Helena. Sociologie životního způsobu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, 2010, 272 s. Sociologie (Grada). ISBN 978-80-247-2456-0.LIPOVETSKY, Gilles a Martin, POKORNÝ. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. V českém jazyce vyd. 2. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor, 2010, 425 s. ISBN 978-80-7260-229-2.MILLER, David a William DINAN. A century of spin: how public relations became the cutting edge of corporate power. Ann Arbor, MI: Pluto Press, 2008, x, 232 p. ISBN 07-453-2688-9.  Další literatura bude zadávána přímo na přednáškách. 

Garant

PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.