Předmět Digitální komunikace (JJB255)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB255 - Digitální komunikace, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Blok I. Představení kurzu, podmínek atestu a rozvrhu semestru Historie online komunikace a vývoj digitálního prostředí od ARPANET do současnosti Člověk online I. (komunikační modely v online prostředí, Consumer-Producer-Prosumer, amatérské weby, blogy, mikroblogy) Člověk online II. (sociální média, crowd-) Člověk online III. (zábava online)Blok II Hosté (Tomáš Jindříšek /Dark Side/, Jan Fryč /Ogilvy/ a Tomáš Nádr /Havas Digital/)Blok III. Instituce online I. (firemní a mediální digitální komunikace, veřejnost online) Video online (Youtube a další videonosiče, TV na internetu, internet v TV) Test (24.11.) Mobilní digitální zařízení a jejich dopad na média a komunikaci Digitální stopa (data a jejich zpracování, hrozby zneužití) Nová média a offline svět Prezentace seminárních prací
Literatura
Lister, M. New Media : A Critical Introduction. Routledge, 2009.Jakubowicz, Karol : Nová ekologie médií. Konvergence a mediamorfóza. Verbum, 2013.Macek, J. Poznámky ke studiím nových médií. Brno: FSS MU, 2010.Pavlíček, Antonín, Nová média a sociální sítě. Nakladatelství VŠE, 2010.Scott, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR. Zoner Press, 2007.Nauman, F. Dějiny informatiky od abaku k internetu. Academia, 2009.Negroponte, N. Digitální svět. Management Press, 2001Pavlik, J. V., McIntosh, S. Converging Media : A New Introduction to Mass Communication. Oxford University Press, 2010.Qualman, E. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. Wiley, 2010. V průběhu semestru jsou uváděny případové studie a související vědecké články.Chris Anderson: The Long Tail (http://archive.wired.com/wired/archive/12.10/tail.html)Axel Bruns: Produsage: Key Principles (http://produsage.org/node/11)Henry Jenkins: If It Doesn’t Spread, It’s Dead (http://henryjenkins.org/2009/02/if_it_doesnt_spread_its_dead_p.html)If It Doesn’t Spread, It’s Dead
Garant
Mgr. David Klimeš, Ph.D.
Vyučující
Mgr. David Klimeš, Ph.D.