Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Česká média po roce 1990 (JJB307)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJB307 - Česká média po roce 1990, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je seznámit studenty s obecným "vzorcem" transformace médií po roce 1989 v postsovětském prostoru jako s typem paradigmatické změny a vyložit jim na tomto pozadí speficika transformace českých médií.

Sylabus

1. okruh: Česká média na přelomu 80. a 90. letpřednáška v úvodním soustředění: Transformace médií jako typ společnské změnyliteratura k samostudiu a k testu:BEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. 1. vyd. Praha : Grada, 2010, 11. a 12. kapitola  2. Hlavní trendy ve vývoji médií v 90. letechtest + přednáška/konzultace: Hlavní tendence ve vývoji českých a světových médií po roce 1989literatura k samostudiu:BENDA, Josef: Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Praha: Karolinum, 2007, 3. kapitolaRAMONET, I.: Tyranie médií. Praha: Mladá fronta 2003, kapitola Nová impéria (s. 173-192)JEŽEK, Vlastimil, JIRÁK, Jan: Média a my. Praha: AMU, kap.  2 a 4 3. Hlavní znaky současného chování médií a jejich příčiny: globalizace, komercionalizacepřednáška/konzultace: Politické, ekonomické, technologické, obsahové a uživatelské proměny médií kolem v 90. letech a na počátku nového stoletíliteratura k samostudiu:POSTMAN, N.: Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta 1999, kapitola Věk zábavy (s. 91-106) THOMPSON, J.B.: Média a modernita. Praha: Karolinum 2004, kap. Globalizace komunikace (s. 123-156)HVÍŽĎALA, Karel: Mardata. Praha: Portál, 2011, kap. Co je bulvár, Nezodpovědný narcis a lajdácká média a oddíl III. Sonda

Literatura

BEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. 1. vyd. Praha : Grada, 2010, 1., 11. a 12.kapitola BENDA, Josef: Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Praha: Karolinum, 2007HVÍŽĎALA, Karel: Moc a nemoc médií. Praha: Máj, Dokořán, 2003, část Eseje a článkyHVÍŽĎALA, Karel: Mardata. Praha: Portál, 2011, kap. Co je bulvár, Nezodpovědný narcis a lajdácká média a oddíl III. SondaJIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Čítanka textů k předmětu Česká média po roce 1990. Praha: UKS FSV, interní materiál, 2011 (viz dále Struktura čítanky) POSTMAN, N.: Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta 1999RAMONET, I.: Tyranie médií. Praha: Mladá fronta 2003THOMPSON, J.B.: Média a modernita. Praha: Karolinum 2004, kap. Globalizace komunikace (s. 123-156)------------------------Struktura čítanky:1. Česká média na přelomu 80. a 90. letBEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. 1. vyd. Praha : Grada, 2010, 11. a 12. kapitola JEŽEK, Vlastimil, JIRÁK, Jan: Média a my. Praha: AMU, 2014, kap.  2 a 4 2. Hlavní trendy ve vývoji médií v 90. letechBENDA, Josef: Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Praha: Karolinum, 2007, 3. kapitolaRAMONET, I.: Tyranie médií. Praha: Mladá fronta 2003, kapitola Nová impéria (s. 173-192)HVÍŽĎALA, Karel: Moc a nemoc médií. Praha: Máj, Dokořán, 2003, část Eseje a článkyHVÍŽĎALA, Karel: Mardata. Praha: Portál, 2011, kap. Co je bulvár, Nezodpovědný narcis a lajdácká média a oddíl III. Sonda 3. Hlavní znaky současného chování médií a jejich příčiny: globalizace, komercionalizacePOSTMAN, N.: Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta 1999, kapitola Věk zábavy (s. 91-106) THOMPSON, J.B.: Média a modernita. Praha: Karolinum 2004, kap. Globalizace komunikace (s. 123-156)

Požadavky

Předmět je ukončen zkoušku.Podmínky ukončení předmětu: zkoušku může složit ten, kdo uspěl v průběžném testu a komu byla přijata týmová seminární práce. Seminární práce je souvislý výklad na zadané téma a jeho prezentace (s podporou ppt). Testem se rozumí krátké písemné odpovědi na otázky ověřující znalost zadané literatury (test se bude psát v druhém setkání). Literaturou k testu je: BEDNAŘÍK, Petr - JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Dějiny českých médií. 1. vyd. Praha : Grada, 2010, 11. a 12. kapitola Výsledek zkoušky se stanovuje na základě hodnocení průběžného testu (max. 40 bodů) a seminární práce (max. 60 bodů),Hodnocení je výborně (100-91 bodů), velmi dobře (90-81 bodů), dobře (80-71 bodů), neprospěl (70-0 bodů)

Garant

prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.PhDr. Barbara Köpplová, CSc.