Předmět Agenda-setting (JJM137)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM137 - Agenda-setting, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Seznámení s předpoklady, vývojem a současností zkoumání procesů nastolování agendy. Získání specifických znalostí a dovedností potřebných pro realizaci vlastní empirické studie nastolování agendy.
Literatura
tudijní literatura:BEHR, Roy, IYENGAR, Shanto. Television news, real-world cues, and changes in public agenda. Public Opinion Quarterly. 2001, 49, 38-57.DEARING, James, ROGERS, Everett. Agenda-Setting. Thousand Oaks: SAGE, 1996, 138 s. ISBN 0-7619-0563-4.FUNKHOUSER, Gerald. The Issues of the Sixties: An Exploratory Study in the Dynamics of Public Opinion. Public Opinion Quarterly, 1973, 37, s. 62-75JEŘÁBEK, Hynek. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997, 183 s. ISBN 80-7184-342-3.KATZ, Elihu. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze, 1957. In: JIRÁK, Jan, ŘÍCHOVÁ, Blanka. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000, 163 s. ISBN 80-246-0182-6.KLAPPER, Joseph. What We Know About the Effects of Mass Communication: The Brink of Hope. The Public Opinion Quarterly, 1958, 21, 4, s. 453-474.LIVINGSTONE, Sonia. On the Continuing Problem of Media Effects. In CURRAN, James, GUREVITCH, Michael. Mass media and society. London: Arnold, 1996, 378 s. ISBN 0-340-61418-8.LOWERY, Shearon, DEFLEUR, Melvin. Milestones in mass communication research: media effects. London: Longman, 1995, . ISBN 0-8013-1437-2. (strany 69 - 92)MCCOMBS, M., SHAW, D. The agenda-setting function of the mass media. Public Opinion Quarterly, 1972, 36, s. 176-187.MERAZ,Sharon. Is There an Elite Hold? Traditional Media to Social Media Agenda Setting Influence in Blog Networks. Journal of Computer-Mediated Communication. 2009, 14, 3, s. 682-707NEČAS, Vlastimil. Agenda-setting: teoretická východiska. In: KUNŠTÁT, Daniel (ed.). České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2006, s. 79-89. ISBN 80-7330-081-8.NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, Alice. Ti druzí sportovci: mediální stereotypizace a rámcování handicapovaných v tisku v letech 1948-2008. Praha: Karolinum, 2012, 175 s. ISBN 978-80-246-2038-1.REIFOVÁ, Irena. Adorno a Lazarsfeld: setkání skeptika a těšitele. Sociologický časopis. 35, 2, s. 181-191.ROBERTS, Marilyn, WANTA, Wayne, DZWO, Dustin. Agenda Setting and the Issue Salince Online. Communication Research, 2002, 29, 4, s. 452 - 465ROGERS, Everrett, DEARING, James, BREGMAN, Dorine. The anatomy of agenda-setting research. Journal of Communication, 1993, 43, 2, s. 68-84.SEMETKO, Holli, VALKENBURG, Patti. Framing European Politics: A Content Analysis of Press and Television News. Journal of Communication, 2000, 50, s. 93-109.SCHEUFELE, Dietram. Agenda-Setting, Priming, and Framing Revisited: Another Look at Cognitive Effects of Political Communication. Mass Communication and Society, 2000, 3, 2-3, s. 297-316.TAKESHITA, Toshio. Current critical problems in agenda-setting research. International Journal of Public Opinion Research. 2005, 18, 3, s. 275-296.WALLSTEN, Kevin. Agenda Setting and the Blogosphere: An Analysis of the Relationship between Mainstream Media and Political Blogs. Review of Policy Research. 2007, 24, s. 567-587.WEAVER, David, MCCOMBS, Maxwell, SHAW, Donald. Agenda-setting research: Issues, attributes and influences. In KAID, Linda (Ed.). Handbook of political communication research. Mahwah, NJ: Erlbaum, 2004, ISBN: 0-8058-3774-4 Další doporučená studijní literatura:LIPPMANN, Walter. Public opinion. New York: Simon & Schuster, c1997, xvi, 272 s. ISBN 0-684-83327-1.LOWERY, Shearon, DEFLEUR, Melvin. Milestones in mass communication research: media effects. London: Longman, 1995, 415 s. ISBN 0-8013-1437-2.MCCOMBS, Maxwell (eds.) The emergence of American political issues: The agenda-setting function of the press. St. Paul, MN: West Publishing, 1977, 211 s., ISBN: 9780829901429.REESE, Stephen, GANDY, Oscar, GRANT, August. Framing Public Life: Perspectives on Media and Our Understanding of the Social World. Mahwah: LEA, 2001, 399 s. ISBN: 9780805849264
Garant
PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.