Předmět Vybrané kapitoly z teorií mediálních účinků (JJM138)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM138 - Vybrané kapitoly z teorií mediálních účinků, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Absolvent/ka by měl/a získat povědomí 1. o historii a současností zkoumání vlivu médií na jedince a společnost, 2. o základních přístupech a výzkumných metodách, prostřednictvím 3. rozborů klíčových výzkumů a jejich závěrů.
Literatura
ENTMAN, R. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication, 1993, 43, 4. GERBNER, G. et al. Growing up with television: cultivation processes, In: BRYANT, Jennings, ZILLMANN, Dolf. Media effects: advances in theory and research. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2002, 634 s. ISBN 0-8058-3864-3 JEŘÁBEK, Hynek. Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997, 184 s., ISBN 8071843423LIVINGSTONE, Sonia. On the Continuing Problem of Media Effects. In CURRAN, James, GUREVITCH, Michael. Mass media and society. London: Arnold, 1996, 378 s. ISBN 0-340-61418-8.KLAPPER, J. What We Know About the Effects of Mass Communication: The Brink of Hope. The Public Opinion Quarterly, 1957, 21, 4, s. 453-474. LOWERY, Shearon, DEFLEUR, Melvin. Milestones in mass communication research: media effects. London: Longman, 1995, 415 s. ISBN 0-8013-1437-2KATZ, Elihu. Dvoustupňový tok komunikace: nejnovější zpráva o hypotéze, 1957. In: JIRÁK, Jan, ŘÍCHOVÁ, Blanka. Politická komunikace a média. Praha: Karolinum, 2000, 163 s. ISBN 80-246-0182-6.MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 2009, 639 s. ISBN 978-80-7367-574-5., strany: 467-549. (stránkování se liší u různých vydání, jedná se o kapitolu "účinky")NOELLE-NEUMANN, E. The Spiral of Silence A Theory of Public Opinion. Journal of Communication, 1974, 24, 2, s. 43-51. TICHENOR, P, DONOHUE, G, OLIEN, C. Mass Media Flow and Differential Growth in Knowledge. The Public Opinion Quarterly, 1970, 34, 2, s. 159-170. MAZZOLENI, G., SCHULZ, W. "Mediatization" of Politics: A Challenge for Democracy? Political Communication, 1999, 16, s. 247-261. MCCOMBS, M., SHAW, D. The agenda-setting function of the mass media. Public Opinion Quarterly, 1972, 36, s. 176-187. ROGERS, E. Intermedia processes and powerful media effects, In: BRYANT, Jennings, ZILLMANN, Dolf. Media effects: advances in theory and research. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2002, 634 s. ISBN 0-8058-3864-3STRÖMBÄCK, J. Four Phases of Mediatization: An Analysis of the Mediatization of Politics. The International Journal of Press and Politics, 2008, 13, s. 228-246.ZOONEN van, L. The Women´s Movement and the Media: Constructing a Public Identity, European Journal of Communication, 1992, 7, 4, s. 453-476. E-zdroje:Albert Bandura - Bobo Doll Experiment,Philip Zimbardo - Stanford Prison Experiment
Garant
PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Vlastimil Nečas, Ph.D.