Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvalitativní výzkum mediálních obsahů a publik (JJM211)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM211 - Kvalitativní výzkum mediálních obsahů a publik, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

30.9     Představení kurzu 7.10     Přednáška: Úvod do kvalitativního výzkumu 14.10   odpadá 21.10   Cvičení: Rozdělení do skupin - Formulace modelového výzkumného problému podle metody dané pracovní skupiny (návrh výzkumného modulu "problém-metoda")Studenti se rozdělí do skupin podle metody, kterou se budou zabývat celý semestr. Je zveřejněno společné obecné téma. Každá skupina převede obecné téma na konkrétní výzkumný problém tak, aby byl co nejlépe formulován ve vztahu k možnostem a potenciálu zvolené metody. Do dalšího setkání studenti nastudují literaturu ze segmentu literatury pro jejich pracovní skupinu.  28.10   odpadá 4.11     Cvičení: Charakteristika vybrané metody - Demonstrace výzkumných modulů "problém-metoda - Peer-to-peer hodnocení prezentacíKaždá skupina vystoupí s prezentací. Skupiny prezentují: 1) charakteristiku metody podle doporučené literatury, 2) zvolený výzkumný modul "problém - metoda" a odůvodnění konkrétní formulace problému pro danou metodu 11.11   Přednáška: Metody kvalitativního výzkumu (rekapitulace základních charakteristik metod) 18.11   Cvičení: Sběr dat  - Konzultace skupin v hodině a reporty skupin o plánech sběruV první části proběhne výklad k základním technikám sběru dat. Ve druhé části proběhnou vnitroskupinové diskuse o postupu sběru ukázkového minivzorku dat a jejich záznamu/přepisu. Skupiny reportují o dohodnutých postupech. 25.11   Cvičení: Kvalitativní kódování - Konzultace skupin v hodině a reporty o plánech kódováníV první části proběhne výklad k základní logice kvalitativního kódování. Ve druhé části proběhnou vnitroskupinové diskuse o způsobu kódování ukázkového minivzorku dat. Skupiny reportují o dohodnutých postupech. 2.12     Cvičení: Demonstrace kvalitativního kódováníKaždá skupina vystoupí s prezentací. Skupiny prezentují kategoriální systémy jako výstup kódování. 9.12     Přednáška: Výklad kvalitativních dat 16.12   Cvičení: Demonstrace výkladu kvalitativních datKaždá skupina vystoupí s prezentací. Skupiny prezentují návrhy interpretací kategorizovaných dat. 6.1 Skupinové prezentace stadií výzkumného procesuViz Požadavky ke zkoušce.

Literatura

Povinná literatura (společná ke zkoušce):Creswell, John. 1998. Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing among Five Approaches. Thousand Oaks: SAGE Publications. Strany 53-84Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 1 a 4.Lindlof, T. R., Taylor, B.C (2002) Qualitative communication research methods. London: Sage. Strany 97-132; 241-281 Literatura: skupina "kvalitativní analýza obsahu/zakotvená teorie"Strauss, A; Corbinová, J. (1990) Základy kvalitativního výzkumu. Nakladatelství Albert: Boskovice. Strany 10-21; 39-145Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 5 a 6. Literatura: skupina "diskurzní analýza"Jorgensen, M., Phillips, L. (2008) Discourse Analysis as Theory and Method. London: Sage. Strany 1-60.Carpentier, N.; De Cleen, B. (2007) Bringing Discourse Theory into Media Studies. Journal of Language and Politics, 6(2): 265-293.Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 5 a 6. Literatura: skupina "fenomenologická analýza"Berger, A.A. (2014) Media and Communication Research Methods. London: Sage. Strany 157-175.Silverman, D. (ed.) (2004) Qualitative Research: Theory, Method and Practise. London: Sage. Strany 125-200.Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 5 a 6. Literatura: skupina "etnografická analýza"Berger, A.A. (2014) Media and Communiication Research Methods. London: Sage. Strany 197-227.Gray, A. (2003) Research Practise for Cultural Studies. London: Sage. Strany 79-127.Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 5 a 6. Literatura: skupina "netnografie"Kozinets, R. (2009) Netnography: Doing Etnographic Research Online. London:Sage. Strany 41-136.Hendl, J. (2008) Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Kapitoly 5 a 6.

Požadavky

1) Závěrečná prezentace v hodině: každá skupina připraví prezentaci jednotlivých fází výzkumného procesu na příkladu vybrané metody.Formát prezentace: délka - 10 minut, prezentační software - Power Point; mluvčí - každý student prezentuje alespoň jeden slide; součásti prezentace - charakteristika metody, sběr dat, kódování, interpretaceMaximum bodů z prezentace (jednotlivý student): 5 b. 2) Ústní zkouška: ústní zkouška bude zaměřena na znalosti získané z  předepsané povinné literatury. Pro každého studenta je závazná část "Povinná literatura (společná ke zkoušce)" a segment literatury podle příslušné skupiny.Maximum bodů z ústní zkoušky: 15 b. (tři zadání po 5 b.) CELKOVÉ HODNOCENÍ:20-17: výborně16-12: velmi dobře11-8: dobře7 a méně: neprospěl/a

Garant

Irena Reifová

Vyučující

Irena Reifová