Předmět Vývoj grafického designu a polygrafického zpracování periodik (JJM248)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM248 - Vývoj grafického designu a polygrafického zpracování periodik, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Stručně od vynálezu knihtisku k prvním novinám2. Grafická podoba novin do průmyslové revoluce3. Průmyslová revoluce - nové technologie tisku, zpracování papíru4. Vývoj písma v 19. století5. První obraz v periodickém tisku, vynález zinkového štočku6. Přelom 19. a 20. století v polygrafii7. Nová typografie a periodický tisk8. Válečná "typografie" a vývoj české typografie po roce 19459. Výtvarná typografie v periodickém tisku v 50. a 60. letech 20. století10. Fotosazba11. Digitalizace a nové možnosti typografie12. Současný stav novinového a časopiseckého designu13. Experiment v současné typografii periodik
Literatura
BERÁNKOVÁ, Milena. Dějiny československé žurnalistiky: Český periodický tisk do roku 1918. Praha: Novinář 1981.BANN, David: Polygrafická příručka. 1. vyd. Praha: Slovart 2008. ISBN 978-80-7391-029-7.BEDNAŘÍK, Petr, Jan JIRÁK a Barbara Köpplová. Dějiny českých médií - od počátku do současnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3028-8.Najbrt, Vladislav et al. Redaktor v tiskárně. 1. vyd. Praha: Novinář, 1979.Dusong, Jean-Luc a Fabienne Siegwartová. Typografie - od olova k počítačům. 1. vyd. Praha: Svojtka a Vašut, 1997. ISBN 80-7180-296-4.Teige, Karel. Několik poznámek o moderní typografii. Praha: Marginalie XX., 1947.OSVALDOVÁ, Barbora a Jan HALADA et al. Encyklopedie praktické žurnalistiky a marketingové komunikace. 3. rozšířené vyd. Praha: Libri, 2007.Bruthansová, Tereza; Králíček Jan: Czech 100 Design Icons. CzechMania 2005, ISBN80−239−4817−2Fairs, Marcus: Design 21. století. Nové ikony designu, od masového trhu k avantgardě. Slovart 2007. ISBN 978−80−7209−970−2
Požadavky
Aktivní účast na seminářích, pravidelná docházka, odevzdání předepsané eseje a znalosti odpovídající předášené látce
Garant
Mgr. Jaroslav Slanec
Vyučující
Mgr. Jaroslav Slanec