Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky II (JJM255)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM255 - Teoretické koncepty ke studiu žurnalistiky II, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Přednášky

Literatura

Povinná literatura:ALLAN, Stuart. Online news: journalism and the Internet. 1. vyd. Maidenhead ; Berkshire: Open University Press, 2006. 208 s. ISBN 978-0-335-22121-9.BOURDIEU, Pierre. O televizi. 1. vyd. Brno: Doplněk, 2002. CURRAN, James - FENTON, Natalie - FREEDMAN, Des. Misunderstanding the internet. 1. vyd. London: Routledge, 2012. 194 s. ISBN 978-0-415-57958-2.DEUZE, Mark. The web and its journalisms: considering the consequences of different types of newsmedia online, New Media & Society, 2003, vol. 5, no. 2, s. 203-230. ISSN 1461-4448.FRANKLIN, Bob et al. (eds.). Key concepts in journalism studies. 1. vyd. London: Sage Publications, 2005. 362 s. ISBN 1-7619-4482-6.KELLNER, Douglas - Meenakshi Gigi DURHAM (eds.). Media and cultural studies: keyworks. 2 vyd. Malden: Wiley-Blackwell, 2012. 635 s. ISBN 978-0-470-65808-6. HALL, Stuart. Encoding/Decoding, s. 166-176.LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 2. vyd. London: Routledge, 2009. 446 s. ISBN 978-0-415-43161-3.MCCHESNEY, Robert Waterman. Problém médií: jak uvažovat o dnešních médiích. 1. vyd. Všeň: Grimmus, 2009. 140 s. ISBN 978-80-902831-2-1.MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 251 s. ISBN 978-80-7367-591-2.MCNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 184 s. ISBN 80-7178-840-6.MCQUAIL, Denis. Journalism and society. 1. vyd. London: SAGE Publications, 2013. 244 s. ISBN 978-1-4462-6680-9. Doporučená literaturaALLAN, Stuart. News culture. 3. vyd. Maidenhead: Open University Press, 2010, 311 s. ISBN 978-0-33-523565-0.BRIGHTON, Paul - FOY, Dennis. News values. 1. vyd. Los Angeles ; London ; New Delhi ; Singapore: Sage Publications, 2007. 205 s. ISBN 978-1-4129-4600-1.COLEMAN, Stephen a Karen ROSS. The media and the public: "them" and "us" in media discourse. 1. vyd. Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2010. 188 s. ISBN 978-1-4051-6040-7.FOWLER, Roger. Language in the news: discourse and ideology in the press. London: Routledge, 1991. 254 s. ISBN 0-415-01419-0.NOELLE-NEUMANN, Elisabeth. The Spiral of silence: public opinion - our social skin. 2. vyd. Chicago , London: University of Chicago Press, 1993. 269 s. ISBN 0-226-58936-6.OSVALDOVÁ, Barbora - TEJKALOVÁ, Alice (eds.). Žurnalistika v informační společnosti: digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2009. 195 s. ISBN 978-80-246-1684-1.STOREY, John. Cultural theory and popular culture: an introduction. 5. vyd. Harlow, England: Pearson Longman, 2009. 266 s. ISBN 978-1-4058-7409-0.

Požadavky

Podmínkou splnění předmětu je aktivní účast v seminářích (povoleny max. 2 neomluvené absence, každý se musí podílet na prezentaci jednoho referátu; témata budou zadána na první přednášce) a úspěšné zvládnutí závěrečné souhrnné ústní zkoušky, která prověří znalosti z přednášek i samostudia literatury z obou semestrů.

Garant

PhDr. Alice Němcová Tejkalová, Ph.D.