Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodologické přístupy ke studiu žurnalistiky II (JJM256)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM256 - Metodologické přístupy ke studiu žurnalistiky II, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

29. září 2015 - Seznámení s náplní a průběhem kurzu, organizační informace6. října 2015 - I) Kvalitativní výzkumné metody i techniky a jejich odlišnost od kvantitativních metod a technik (přednáška vyučujícího) / II) Rozdělení týmových seminárních úkolů  Setkání založená na prezentaci vypracovaných týmových úkolů a na následné rozpravě - KVALITATIVNÍ TECHNIKY SBĚRU DAT:13. října 2015 - Kvalitativní formy dotazování se zaměřením na hloubkové rozhovory a na skupinové rozhovory (focus groups)20. října 2015 - Vědecké pozorování se zaměřením na etnografické pozorování a etnografický přístup ve výzkumech KVALITATIVNÍ OBSAHOVÁ ANALÝZA:27. října 2015 - Analýza rámců neboli framingová analýza3. listopadu 2015 - Analýza jazykové výstavby textů 10. listopadu 2015 - Narativní (a rétorická) analýza včetně pragmatiky a logiky textu 24. listopadu 2015 - Sémiotická (a obrazová) analýza včetně různých dílčích přístupů a postupů 1. prosince 2015 - Diskurzivní (neboli diskurzní) analýza včetně různých dílčích přístupů a postupů a souvislostí s analýzou ideologií8. prosince 2015 - Historická analýza  ----------15. prosince 2015 - PRŮBĚŽNÝ TEST - v tomto termínu bude vyžadována 100% účast, omluva bude akceptovatelná pouze taková, která bude ze zdravotních důvodů a oznámená vyučujícímu předem e-mailem, navíc následně náležitě doložená lékařským potvrzením (pro takovéto případy bude stanoven náhradní termín, zadání testu v náhradním termínu NEBUDE SHODNÉ se zadáním předloženým v řádném termínu)   

Literatura

BERGER, Arthur Asa. Media and Communication Research Methods. Thousand Oaks, Calif.: Sage, 2014, 365 s. ISBN 978-1-4522-5657-3, s. 51-228. /// Signatura v knihovně FSV UK (Hollar): NII-3852.ČECHOVÁ, Marie et al. Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN, 1996, 263 s. ISBN 80-859-3727-1, s. 7-37 a 172-192. /// Dostupné např. v knihovně PedF, signatura: F29241hh.DEVEREUX, Eoin. Understanding the Media. London: Sage, 2007, 259 s. ISBN 978-1-4129-2991-2, s. 185-244. /// Signatura v knihovně FSV UK (Hollar): NII-2572.SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 2014, 539 s. ISBN 978-80-247-3568-9, s. 47-56, 207-285 a 328-467. /// Signatura v knihovně FSV UK (Hollar): NII-3884.TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. /// Signatura v knihovně FSV UK (Hollar): NI-3569.

Garant

PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Jan Jirků