Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Bulvární média a jejich společenský význam (JJM266)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM266 - Bulvární média a jejich společenský význam, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

1. Úvod do studia předmětu. Literatura a četba.2. - 4. Odkud se pojem vzal - historie a současnost u nás i ve světě, především v Anglii, Francii, Německu, USA a Rakousku.5. V čem spočívá bulvarizace informace? Jak se poznají bulvární informace? Nová média a bulvarizace.6. Představení současného bulváru - hosté.7. Jazyk bulvárních médií.8. - 12. Vystoupení studentů a studentek, referáty, diskuse.13. Závěrečné shrnutí

Literatura

CONBOY, Martin. Tabloid Britain: constructing a community through language. Routledge, 2006. ISBN 978-0-415-35553-7.CONBOY, Martin. The press and popular culture [online]. London: SAGE, 2002 [cit. 2013-06-21]. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10076777.HARRINGTON, Stephen. Popular news in the 21st century. In Journalism 2011, vol. 9, issue 3, s. 266 - 284McCHESNEY, Robert, W. Problém médií. Všeň: Grimmus, 2009 - 140 s.MORTON, Paula E. Tabloid Valley: supermarket news and American culture. University Press of Florida, 2009. ISBN 978-0-8130-3364-8.OSVALDOVÁ, Barbora. Vytrženo z kontextu. V Tribunu EU vyd. 1. Brno: Tribun EU, 2009. 85 s. Knihovnicka.cz. ISBN 978-80-7399-836-3.OSVALDOVÁ, Barbora a KOPÁČ, Radim (ed.) O bulváru, o bulvarizaci. Praha: Karolinum 2015 - v tiskuPETRÁŠ, Jiří a kol. Příběh je základ-- a lidé příběhy potřebují--, aneb, Teoretické a praktické aspekty orální historie: (sborník příspěvků z konference konané v Jihočeském muzeu v Českých Budějovicích 2009). České Budějovice: Jihočeské muzeum v Českých Budějovicích, 2010. 224 s. Jihočeský sborník historický, suppl. 3. ISBN 978-80-87311-14-1.POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 204 s. ISBN 978-80-204-2206-4.SCHNEIDEROVÁ, Soňa. Informace - text - kontext: nad současnou situací médií. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 44 s. ISBN 978-80-244-2059-2.SPARKS, Colin -  TULLOCH, John. Tabloid tales: global debates over media standards. Rowman & Littlefield, 2000. ISBN 978-0-8476-9572-0.VANÍČEK, Jakub. Triáda o barevném smetí. Tvar, 2009, 20(14), s. 8-9. ISSN 0862-657X.ZELIZER, Barbie ed. The changing faces of journalism: tabloidization, technology and truthiness. Taylor & Francis, 2009. ISBN 978-0-415-77824-4. Internetové zdroje:Hvížďala, Karel.Bulvár, to není nadávka. In: Neviditelný pes, dostupné z http//: neviditelný pes. Lidovky.cz/tiskni.asp?r=p_spolenostGoldstein, Lisa. Mediální sladkosti. Literární noviny, 2007, 18(29), s. 5. ISSN 1210-0021.Klíma, Ivan. Bulvarizace. Literární noviny, 1999, 10(28), s. 16. ISSN 1210-0021. Dostupné také z: http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=LitNIII/10.1999/28.Reiman, Michal. Mediální svoboda a dnešek. Literární noviny, 1998, 9(43), s. 1, 3. ISSN 1210-0021. Dostupné z: http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=LitNIII/9.1998/43.Szostkiewicz, Adam. Bulvár na dlažbě? Listy, 2011, 4(41) , s. 61-64. ISSN  1210-1222. Dostupné také z: http://www.listy.cz/archiv.php?cislo=114&clanek=041122 další texty budou zadány na první hodině

Požadavky

Podmínkou splnění předmětu je aktivní účast na přednáškách, studium zadané literatury, vypracování požadovaných referátů a jejich prezentace v hodinách.

Garant

doc. PhDr. Barbora Osvaldová