Předmět Novinář jako politický aktér (JJM297)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM297 - Novinář jako politický aktér, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
5. 10. 2015Úvodní hodina, struktura předmětu. Co je to politika? Co je "politické"? Vstupní úvahy.Rozdíl pojmů polity, policy, politics. Širší a užší definice politiky dle Chantal Mouffe. Vymezení přístupů k politice z hlediska kulturálních studií a politické komunikace. 12. 10. 2015Transformace vztahu politiky a žurnalistiky: klíčové společensko-politické změny.Základní společenské, politické, technologické milníky. Pojem mediatizace politické komunikace a jeho kritika. Transformace vztahu politiky a žurnalistiky v éře síťových médií. 19. 10. 2014Mikroúroveň politické žurnalistiky: vztah novinářů a politiků (teorie).Různé pohledy na povahu vzájemných vztahů mezi novináři a politiky a jejich důsledky pro žurnalistické obsahy. Politik jako zvláštní typ zdroje. Důvěra jako konstitutivní princip. 26. 10. 2015Mikroúroveň politické žurnalistiky: vztah novinářů a politiků (host). 2. 11. 2015Kultury politické komunikace v Evropě.Proč vypadá politická žurnalistika a u nás a v Německu jinak?
Literatura
Povinná literaturaBLUMLER, Jay G. a Dennis KAVANAGH. The Third Age of Political Communication: Influences and Features. Political Communication. 1999, roč. 16, č. 3, s. 209-230. ISSN 1058-4609.BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3800-4.DAVIS, Aeron. Political Communication and Social Theory. London: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-54713-0.DAHLGREN, Peter. Media and Political Engagement: Citizens, Communication, and Democracy. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-82101-8.KRIESI, Hanspeter. Democracy in the Age of Globalization and Mediatization. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2013, 250 s. ISBN 978-113-7299-864.LOUW, Eric. The Media and Political Process. London: Sage Publications, 2005. ISBN 0-7619-4084-7.McNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. 5. vyd. London: Routledge, 2011. ISBN 978‑0‑415‑59644-2.NEGRINE, Ralph M. The Transformation of Political Communication: Continuities and Changes in Media and Politics. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008. ISBN 978-0-230-00031-5. Další doporučené titulyCURRAN, James, Natalie FENTON a Des FREEDMAN. Misunderstanding the Internet. 1. vyd. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-57958-2.DIJK, Jan van. The Network Society: Social Aspects of New Media. 2. vyd. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2006. ISBN 14-129-0868-X.HELD, David. Models of Democracy. 2. vyd. Cambridge: Polity, 1999. ISBN 0-7456-1749-2.JENKINS, Henry, Sam FORD a Joshua GREEN. Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture. New York: New York University Press, 2013. ISBN 978-0814743508.KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa. Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2012. ISBN 978-80-7325-294-6.LUNDBY, Knut, ed. Mediatization: Concept, Changes, Consequences. New York: Lang, 2009. ISBN 978‑1‑4331‑0562‑3.MOUFFE, Chantal. On the Political. London: Routledge, 2005. ISBN 0-415-30521-7. NORRIS, Pippa. A Virtuous Circle: Political Communications in Postindustrial Societies. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-79364-5.ROSS, Karen. Danse Macabre: Politicians, Journalists, and the Complicated Rumba of Relationships. The International Journal of Press/Politics. 2010, roč. 15, č. 3, s. 272-294. ISSN 1940-1612.STREET, John. Mass Media, Politics, and Democracy. 2. vyd. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978‑1‑4039-4734-5.STRÖMBÄCK, Jesper a Spiro KIOUSIS. Political Public Relations: Principles and Applications. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011. ISBN 978-0-415-87381-9.THOMPSON, John B. Political Scandal: Power and Visibility in the Media Age. Malden, MA: Blackwell, 2000. ISBN 07-456-2550-9.ZOONEN, Liesbet van. Entertaining the Citizen: When Politics and Popular Culture Converge. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2005. ISBN 0-7425-2907-X.
Garant
Mgr. Roman Hájek
Vyučující
Mgr. Roman Hájek