Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Novinář jako politický aktér (JJM297)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM297 - Novinář jako politický aktér, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

5. 10. 2015Úvodní hodina, struktura předmětu. Co je to politika? Co je "politické"? Vstupní úvahy.Rozdíl pojmů polity, policy, politics. Širší a užší definice politiky dle Chantal Mouffe. Vymezení přístupů k politice z hlediska kulturálních studií a politické komunikace. 12. 10. 2015Transformace vztahu politiky a žurnalistiky: klíčové společensko-politické změny.Základní společenské, politické, technologické milníky. Pojem mediatizace politické komunikace a jeho kritika. Transformace vztahu politiky a žurnalistiky v éře síťových médií. 19. 10. 2014Mikroúroveň politické žurnalistiky: vztah novinářů a politiků (teorie).Různé pohledy na povahu vzájemných vztahů mezi novináři a politiky a jejich důsledky pro žurnalistické obsahy. Politik jako zvláštní typ zdroje. Důvěra jako konstitutivní princip. 26. 10. 2015Mikroúroveň politické žurnalistiky: vztah novinářů a politiků (host).  2. 11. 2015Kultury politické komunikace v Evropě.Proč vypadá politická žurnalistika a u nás a v Německu jinak?  

Literatura

Povinná literaturaBLUMLER, Jay G. a Dennis KAVANAGH. The Third Age of Political Communication: Influences and Features. Political Communication. 1999, roč. 16, č. 3, s. 209-230. ISSN 1058-4609.BRADOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3800-4.DAVIS, Aeron. Political Communication and Social Theory. London: Routledge, 2010. ISBN 978-0-415-54713-0.DAHLGREN, Peter. Media and Political Engagement: Citizens, Communication, and Democracy. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. ISBN 978-0-521-82101-8.KRIESI, Hanspeter. Democracy in the Age of Globalization and Mediatization. Hampshire: Palgrave Macmillan, 2013, 250 s. ISBN 978-113-7299-864.LOUW, Eric. The Media and Political Process. London: Sage Publications, 2005. ISBN 0-7619-4084-7.McNAIR, Brian. An Introduction to Political Communication. 5. vyd. London: Routledge, 2011. ISBN 978‑0‑415‑59644-2.NEGRINE, Ralph M. The Transformation of Political Communication: Continuities and Changes in Media and Politics. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2008. ISBN 978-0-230-00031-5. Další doporučené titulyCURRAN, James, Natalie FENTON a Des FREEDMAN. Misunderstanding the Internet. 1. vyd. London: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-57958-2.DIJK, Jan van. The Network Society: Social Aspects of New Media. 2. vyd. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 2006. ISBN 14-129-0868-X.HELD, David. Models of Democracy. 2. vyd. Cambridge: Polity, 1999. ISBN 0-7456-1749-2.JENKINS, Henry, Sam FORD a Joshua GREEN. Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture. New York: New York University Press, 2013. ISBN 978-0814743508.KASL KOLLMANNOVÁ, Denisa. Zveřejněné soukromí: utváření obrazu soukromého života politiků v médiích. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2012. ISBN 978-80-7325-294-6.LUNDBY, Knut, ed. Mediatization: Concept, Changes, Consequences. New York: Lang, 2009. ISBN 978‑1‑4331‑0562‑3.MOUFFE, Chantal. On the Political. London: Routledge, 2005. ISBN 0-415-30521-7. NORRIS, Pippa. A Virtuous Circle: Political Communications in Postindustrial Societies. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. ISBN 0-521-79364-5.ROSS, Karen. Danse Macabre: Politicians, Journalists, and the Complicated Rumba of Relationships. The International Journal of Press/Politics. 2010, roč. 15, č. 3, s. 272-294. ISSN 1940-1612.STREET, John. Mass Media, Politics, and Democracy. 2. vyd. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2011. ISBN 978‑1‑4039-4734-5.STRÖMBÄCK, Jesper a Spiro KIOUSIS. Political Public Relations: Principles and Applications. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011. ISBN 978-0-415-87381-9.THOMPSON, John B. Political Scandal: Power and Visibility in the Media Age. Malden, MA: Blackwell, 2000. ISBN 07-456-2550-9.ZOONEN, Liesbet van. Entertaining the Citizen: When Politics and Popular Culture Converge. Lanham, MD: Rowman & Littlefield, 2005. ISBN 0-7425-2907-X. 

Garant

Mgr. Roman Hájek

Vyučující

Mgr. Roman Hájek