Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie mediální komunikace (JJM324)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM324 - Teorie mediální komunikace, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Tematické a podtematické okruhy:okruh 1: Mediální komunikace jako typ sociální komunikace, medializacepřednáška (v rámci úvodního soustředění): Základní okruhy studia médií a mediální komunikacesamostudium:1.1 Vymezení pojmu "mediální komunikace", modelové přístupy k výkladu komunikačního chování, relevance modelů pro výklad mediální komunikace1.2 Sociální komunikace a její typologie, typologie médií, specifika masových a síťových médií1.3 Medializace: mediální komunikace jako součást modernizačního procesu okruh 2: Mediální komunikace jako sociální praxe (publikum), média a význampřednáška: Reprezentace a konstruktivismus v mediálních studiích (stereotypy, žánry)samostudium:2.1 Podavatel a příjemce v masové a síťové komunikaci2.2 Mediální sdělení a jeho význam okruh 3: Mediální komunikace ve společenském kontextupřednáška: Postmoderní obrat k médiím a digitální obrat od médiísamostudium:3.1 Média a globalizace3.2 Mediální komunikace a kultura3.3 Mediální komunikace, žurnalistika a politická komunikace

Literatura

Studijní literatura:literatura předepsaná ke zkoušceJIRÁK, J. (2011): Čítanka textů k předmětu Teorie mediální komunikace. Praha: UK FSV, interní studijní materiálDeFLEUR, M., BALLLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: KarolinumJIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. (2009): Masová média. Praha: Portál Struktura čítanky:okruh 1: Mediální komunikace jako typ sociální komunikace1.1 JIRÁK, J. - KÖPPLOVÁ, B. (2009): Masová média. Praha: Portál, kap. 1.1 (s. 21-46) a 1.3 (89-104).1.2 McQUAIL, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál (s. 26-30).1.3 SCHULZ, W. (2004): Reconstructing Mediatization as an Analytical Concept. EJC: Vol 19(1): (87-101).  okruh 2: Mediální komunikace jako sociální praxe, media a význam2.1 JIRÁK, J. -  KÖPPLOVÁ, B. (2009): Masová média. Praha: Portál, kap. 3.2 (s. 218-245).2.2 DeFLEUR, M. - BALLLOVÁ-ROKEACHOVÁ, S. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum 1996, kap. 9 (s. 236-279). okruh 3: Mediální komunikace ve společenském kontextu3.1 THOMPSON, J. (2004): Média a modernita. Praha: Karolinum, kap. 5 (s. 123-146).3.2 HABERMAS, J. (2000): Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: Filosofia, kap. 6 (s. 281-349).3.3 CURRAN, J. (2010): The future of journalism. Journalism Studies, Vol. 11, No 4 (s.464-476).  

Požadavky

Předmět je zakončen zkouškou, která má písemnou podobu.Podmínkou připuštění ke zkouše je:1. absolvování dvou průběžných testů z literatury v čítance (na druhém a třetím setkání v kontaktní výuce) (max. 2 x 30 bodů)2. anotace (abstrakt) článku z odborného periodika (práce s elektronickou databází) (max. 10 bodů)3. absolvování závěrečného testu (max. 30 bodů)4. ústní zkouška:  zahrnuje povinnou a doporučenou literaturu (jen pro ty, kteří v 1-3 získají 50 a méně bodů) Hodnocení100-86 bodů výborně85-71 bodů velmi dobře70-51 bodů dobře50-0 bodů neprospěl/a

Garant

prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.

Vyučující

prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.