Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výzkum médií II (JJM331)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JJM331 - Výzkum médií II, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

*Cíl předmětu a základní postup - Cílem předmětu Výzkum médií II je příprava výzkumného projektu z oblasti kvalitativního výzkumu publik včetně sběru a analýzy dat technikami polostrukturovaných rozhovorů a principy zakotvené teorie (otevřené a axiální kódování) - Výzkumný projekt studující připraví a odevzdají ve skupinách (tj. na konci prvního setkání se skupina rozdělí do tří až pětičlenných pracovních týmů). - Každý tým připraví v písemném znění Výzkumný projekt - povinnou součástí je znění otázek jako podkladů pro rozhovor. Projekt týmy odevzdají vyučujícím týden před druhým setkáním. - Struktura Výzkumného projektu: 1) téma a stručná teoretická východiska 2) výzkumný rozhovor - otázky 3) konstrukce vzorku- studující prezentují na posledním setkání první dílčí závěry ze svého výzkumu a do 18. 1. 2015 odevzdají seminární práci v podobě vědeckého textu shrnujícího hlavní závěry z výzkumu. Součástí práce bude i přepis výzkumných rozhovorů.Rozsah projektu: max. 10 slidů Rozsah seminární práce: min. 8 NS, max. 12 NS*Tématické vymezení výzkumu: SLEDOVÁNÍ AUDIOVIZUÁLNÍCH OBSAHŮ POPULÁRNÍ KULTURY V SOUČASNOSTI V ČR: DIVÁCKÉ MOTIVACE, ZPŮSOB PŘÍSTUPU K OBSAHŮM (JEJICH ZÍSKÁNÍ), SOCÁLNÍ KONTEXT UŽITÍ OBSAHŮ, ROLE TELEVIZE VS. INDIVIDUALIZOVANÉ SLEDOVÁNÍ, TVORBA VÝZNAMU - Každý výzkumný projekt se bude týkat konkrétního titulu, který si studující zvolí po konzultaci s vyučujícími. *Harmonogram *3.10.2014 Přehled kvalitativních metod analýzy médií Teoretické a metodologické minimum ke kvalitativnímu výzkumu publik na bázi polostrukturovaných rozhovorů Zadání výzkumného projektu, vymezení cílů výzkumu Rozdělení do týmů, pokyny k přípravě rozhovorůPovinná literatura ke studiu před přípravou rozhovorů: Lindlof, T.R.-Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage.Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert.Reifová, I. - Bednařík, P. - Dominik, Š. 2009. Articulation of ideology and romance storyline dynamics in Czechoslovak communist television serials 1975-1989. In Communicative approaches to politics and ethics in Europe. 1. vyd. Tartu : Tartu University, s. 208-218. Bílek, P.A. (ed.). 2007. James Bond a Major Zeman. Ideologizující vzorce vyprávění. Pistorius & Olšanská. *31.10.2014 - Prezentace připravených rozhovorů Každý tým připraví a přinese vytištěný výzkumný projekt, který předtím (týden před setkáním) zaslal vyučující. Projekt musí obsahovat: 1) téma a stručná teoretická východiska 2) výzkumný rozhovor - otázky 3) konstrukce vzorku5 náhodně vybraných týmů prezentuje svoji přípravu a na těchto projektech skupina zhodnotí klady a zápory jednotlivých postupů. Tato evaluace poslouží jako zpětná vazba i pro ostatní týmy Teoretické minimum k problematice zpracování kvalitativních dat - další podpora v oblasti postupů zakotvené teorie *28.11.2014 - Prezentace zpráv o stavu přípravy realizace projektu - každý tým (3-5 lidí) ústně prezentuje s pomocí powerpointové prezentace, v jaké fázi se nachází příprava výzkumu, případně první dílčí závěry výzkumu (jádrem prezentace jsou problémy, s nimiž se tým potýká, a jejich následné kolektivní řešení) *Důležitá data - Datum odevzdání seminární práce - vědeckého textu: 18. 1. 2015

Literatura

Základní literatura:Lindlof, T.R.-Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage.Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert.Volek, J. 2008. Proměny chování mediálních publik: Postkritická perspektiva. In: Foret, Martin, Lapčík, Marek, Orság, Petr (eds.). 2008. Média dnes. Reflexe mediality, médií a mediálních obsahů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. S. 215-233Reifová, Irena. 2010. Konec televizní obludy? Předmluva k 2. českému vydání. In: Postman, Neil. 2010. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha: Mladá fronta. Další doporučená literatura:Silverman, D. 2005. Doing qualitative research: a practical handbook. Sage London. Gray, A. 2003. Research practice for cultural studies. Sage: London. Reifová, I. - Bednařík, P. - Dominik, Š. 2009. Articulation of ideology and romance storyline dynamics in Czechoslovak communist television serials 1975-1989. In Communicative approaches to politics and ethics in Europe. 1. vyd. Tartu : Tartu University, s. 208-218. Reifová, I. Rerunning and 'rewatching' socialist TV drama serials : post-socialist Czech television audiences between commodification and reclaiming the past. Critical Studies in Television. 2009, roč. 4, č. 2, 1749-6020. Bednařík, P. - Reifová, I. 2008. Normalizační televizní seriál: socialistická konstrukce reality . Sborník Národního muzea v Praze, řada C - Literární historie. Roč. 53, č. 1-4, s. 71-74. Bílek, P.A. - Činátlová, B. (eds.). 2010. Tesilová kavalérie. Popkulturní obrazy normalizace, Pistorius & Olšanská. Bílek, P.A. (ed.). 2007. James Bond a Major Zeman. Ideologizující vzorce vyprávění. Pistorius & Olšanská.

Požadavky

1) Odevzdání skupinového projektu - písemná práce charakteru vědeckého textu založená na analýze rozhovorů získaných metodou sběru dat specifikovanou v oddíle Sylabus 2) Ppt prezentace výstupů z praktického projektu na semináři

Garant

PhDr. Tomáš Trampota, PhD.PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Tomáš Trampota, PhD.