Předmět Angličtina pro IMS II (JLB008)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JLB008 - Angličtina pro IMS II, Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem kurzu je překlenout propast mezi středoškolskou obecnou angličtinou a potřebami studenta FSV. Po absolvování kurzu se od studenta očekává, že bude schopen sledovat odborné přednášky v angličtině doma i v zahraničí a diskutovat se zahraničními hosty, dále bude schopen obhájit si v angličtině své názory a účastnit se zahraničních stáží.
Sylabus
Každý týden se budeme věnovat jednomu tématu z oblasti mezinárodních vztahů a to čtením tematicky zaměřených textů a doplňkových materiálů. Články studentům poslouží k rozšíření slovní zásoby. Studenti budou vyzváni k tomu, aby je vlastními slovy shrnuli a poté vyjádřili svůj názor na danou tématiku. Veškeré potřebné články jsou k dispozici na SIS. Je povinností každého studenta si tyto články okopírovat před začátkem hodiny. Za účelem zpestření diskuzí mohou být studentům spontánně přidělena témata na krátkou prezentaci.Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina pro IMS II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.Tématické okruhy:Presentations (2 classes), Undemocratic regimes, Corruption, Diplomacy, Religion, Gender in Politics, Election, News and media, International organisationsAktuální informace k probírané látce v kurzu naleznete na http://ivastruzkova.edublogs.org
Literatura
POVINNÁ LITERATURA:Sada novinových článků k dispozici na SISDoplňkové materiály DOPORUČENÁ LITERATURA:McCarthy, M., O´Dell, F. (2008) : Academic Vocabulary in Use. CUP. Hewings, M. (2012): Cambridge Academic English Upper Intermediate. CUP. Hewings, M., Thaine, C. (2012): Cambridge Academic English Advanced. CUP. PRO POTŘEBY ZOPAKOVÁNÍ GRAMATICKÝCH STRUKTUR:Paterson K., Wedge R., (2013): Oxford Grammar for EAP, OUPMurphy R.,: English Grammar In Use (with answers edition), CUPHewings M.: Advanced Grammar in Use (with answers edition), CUPSwan, M. (2005): Practical English Usage, 3rd ed, OUPOxenden, C: New English File Upper-Intermediate, OUP PERIODIKA: The Economist, Foreign Policy, The New York Times, The Guardian PRO ZLEPŠENÍ PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍJohn Hughes and Andrew Mallett: Successful Presentations, Oxford University Press WEBSITES:http://www.drudgereport.com/http://www2.etown.edu/vl/http://www.bbc.co.uk/http://nationalgeographic.com/http://www.foreignpolicy.com/http://www.nytimes.com/www.cnn.comhttp://www.economist.com/http://www.worldnews.com/www.ft.comwww.dictionary.com ONLINE COURSES:http://kjp.fsv.cuni.cz/KJPFSV-14.html
Požadavky
PODMÍNKY KE ZKOUŠCE:A. PÍSEMNÁ ČÁST ZKOUŠKY1. Písemný test (Exam test) na konci letního semestru (cvičení ve formě: C-test, gap-filling, word formation, matching, True and False, gramatické struktury, esej - stručné vyjádření na dané téma). Testy budou založeny na vybraných novinových článcích a znalostech získaných při práci s doplňkovými materiály v hodině (handouty, poslech, diskuse apod.). Test bude v rozsahu 100 bodů.2.Pro úspěšné splnění testu je třeba dosáhnout 70% správných odpovědí.3.Tento test mohou studenti opakovat 2x, čili mají celkem 3 pokusy. Časový limit testu je 80 min.4.Účast na hodinách se doporučuje, ale není podmínkou k získání zkoušky. Studenti, kteří nebudou pravidelně navštěvovat semináře (více než 3 absence během semestu) mají povinnost KONTAKTOVAT VYUČUJÍCÍHO na začátku semestru, nepozději však do 15.3. a domluvit si termín individuální prezentace (celkový rozsah prezentace pro tyto studenty je 15 min. Tento čas zahrnuje samotnou prezentaci nikoliv navazující diskuzi). Dále mají tito studenti povinnost odevzdat vyučujícímu písemnou práci (1. část - hodnocení prezentace spolužáka - formální stránka prezentace, 2. část esej - vyjádření vlastního názoru k jednomu z článků probíraných tento semestr, nutné je dodržení formální struktury pro argumentativní esej) v rozsahu 700-800 slov celkem (obě části). Konečný termín pro odevzdání práce je 30.4.2015.5.Čestnost: Mravní integrita je nepostradatelnou součástí tohoto kurzu. Během testů není dovoleno používat knihy, poznámky, mobilní telefony nebo jakékoliv jiné materiály. V případě porušení této dohody bude student z testu diskvalifikován.6.Získání zápočtu v zimním semestru za kurz JLB007 je podmínkou k zapsání do kurzu v letním semestru- JLB008.V SIS v položce Soubory (nejprve se přihlašte do SIS systému, klikněte na Předměty, zadejte správný kód předmětu a na horní okrové liště se objeví volba Soubory) jsou k nahlédnutí: vzor testu, podkladové články a rovněž další užitečné materiály.EXAM TEST HODNOCENÍ100-91% správných odpovědí - A90-81% - B80-70% - C69-...% - F (neuspěl/a) B. ÚSTNÍ ČÁST ZKOUŠKY1. Presentation Duration and Topic Sign UpStudents who attend classes on regular basis (up to 3 missed classes) must give a 15-minute presentation (in the group of 2) before the end of the summer semester. No presentations can be made after the end of the semester. Students who do not attend classes on regular basis are required to give a 15-minute presentation on their own. Presentations should deal with topics from the field of international relations and topics must be approved by the teacher 2 weeks prior to presentation date. Students themselves come up with the topic. There will be 1 presentation scheduled for each class, unless otherwise stipulated.All students will sign up for a certain date and topic at the beginning of the summer term.Students are asked to sign up for the presentation by March 15th at the latest.2. Discussion Question Each presenting group will prepare a couple of questions related to the presentation with the aim of provoking discussion. The students presenting will moderate a short discussion.3. Worksheet The group presenting the topic will prepare and photocopy a worksheet for the class which will contain the following:· an outline of the presentation· a survey of the important vocabulary used in the presentation (6 items)· a true false or similar exercise based on the content of the presentation (3 items)4. PowerPoint Use of PowerPoint is optional yet recommended .5. Assessment Even though it is the outcome of the written part of the final examination which plays the major role in the grading process, the outcome of the presentations will be used in borderline cases to decide which grade a student will get.Assessment Criteria · Organisation and Content of Presentation (formal structure, choice of topic, relevance of topic to the audience, key messages, slide design)· Delivery (pronunciation and accuracy, signposting, adequate body language, eye contact, attention and involvement of audience)· Time Keeping
Garant
Mgr. Iva Stružková