Předmět Rytmická gymnastika (PGYM110)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PGYM110 - Rytmická gymnastika, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Rytmická gymnastika jako forma hudebně pohybové výchovy je zaměřena na osvojování esteticko-koordinačních dovedností. Využívá cvičení bez náčiní a s náčiním. Rozvíjení tvořivosti směřuje k tvorbě pohybových skladeb. Obsahem předmětu je teorie a didaktika hudebně pohybových vztahů, osvojení vybraných okruhů pohybových dovedností cvičení bez náčiní a zvládnutí základní techniky cvičení s náčiním. Uplatnění získaných poznatků v hudebně pohybové tvorbě. Tvorba, proces realizace a hodnocení pohybových skladeb. Teorie h-p vztahů je v každé lekci aplikována do praktických cvičení.
Sylabus
1. Didaktika gymnastiky, didaktické metody, formy, styly. Akrobatická příprava.2. Teorie a didaktika vybraných akrobatických cvičení, visová příprava, přeskok: nepřevratové skoky. 3. Podporová příprava. Využití nářadí v akrobatické přípravě.4. Akrobacie: přemety. Hrazda po čelo: výmyk, toč vpřed jízdmo, podmet. Lavička, kladina.5. Technický základ pohybu. Praktické aplikace teorie technického základu pohybu v procesu vyučování a učení se gymnastickým dovednostem. Malá trampolína. 6. Profilující pohybové činnosti a jejich význam v didaktice sportovní gymnastiky. 7. Využití přímé a nepřímé dopomoci. Didaktické výstupy.8. Didaktika cvičení s náčiním, (švihadlo, míč), jejich využití ve školní TV a sportu pro všechny.9. Didaktika cvičení s náčiním, (obruč, stuha), jejich využití ve školní TV a sportu pro všechny.10. Didaktika cvičení s náčiním, (netypizované náčiní), jejich využití ve školní TV a sportu pro všechny.11.-12.Didaktika pohybové skladby a tvůrčí činnost.13.Taneční výchova. Tvůrčí činnost - taneční etudy. Využití ve školní TV a sportu.14.Tvorba gymnastických pohybových programů, jejich využití ve školní TV a sportu pro všechny.
Literatura
CHRUDIMSKÝ, J., ŠIMŮNKOVÁ, I., NOVOTNÁ, V. a kol. Gymnastická terminologie. Praha : UK FTVS, 2013. Multimediální učební text. CD. ISBN 978-80-87647-00-4.MIHULE, J., ŠŤASTNÁ, D. Rytmická gymnastika. Praha : Karolinum, 1993, 222 s. ISBN 382-198-92. NOVOTNÁ, V. PANSKÁ, Š., Šimůnková, I. Rytmická gymnastika a pohybová skladba. Praha : UK FTVS, 2011. ISBN 978-80-86317-83-0. multimediální učební text (část textu RG a PS je vystavena na www stránkách fakulty).NOVOTNÁ, V. Pohybová skladba. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-860-3. KOLEKTIV AUTORŮ. Gymnastika I. - opory pro bakalářské programy. http://www.ftvs.cuni.cz/elstudovna/index.php KOSTKOVÁ, J. a kol. Rytmická gymnastika. Praha : Olympia, 1990. ISBN 80-7033-030-9. PANSKÁ, Š., THOROVSKÝ, J. Základní technika cvičení s náčiním. Praha : ÚŠ ČOS, 1998. PANSKÁ, Š., THOROVSKÝ, J. Rozcvičky. Praha : ÚŠ ČOS, 1997.
Požadavky
Požadavky na zápočet a zkoušku: Účast na přímé výuce 28 hodin. Studium literatury. Praxe- osvojení si didaktiku učiva. Seminární práce na určené téma. Zkouška - z teorie a didaktiky sportovní a rytmické gymnastiky, pohybové skladby a tance. Tvůrčí činnost - příprava, zpracování a prezentace pohybové skladby, aktivní účast na přehlídce pohybových skladeb.
Garant
Mgr. Šárka Panská
Vyučující
Mgr. Šárka Panská