Předmět Sport event management and promotion (PMNG056)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PMNG056 - Sport event management and promotion, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Understanding the Industry - Choosing a successful event or program.2. Plan for uniqueness.3. Planning - Event timelines.4. Marketing the event. 5. SWOT analysis.6. Budgeting.7. Sponsorship.8. Logistics - Contingency planning.9. Negotiations and Contracts.10. Risk Management.11. Merchandising.12. Using a celebrity.13. Charity.14. Community involvement.
Literatura
1. Graham, S., Delpy Neirotti, L., & Goldblatt, J. (2001). The ultimate guide to sports marketing. 2nd ed.; United States: McGraw-Hill. 2. Solomon, J. (2002). An insider's guide to managing sport events. Champaign, Ill.; United States: Human Kinetics.3. Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. Praha: Olympia.
Požadavky
Regular attendance Preparation and presentation of an event project Volunteer participation in one sport event chosen by the instructor
Garant
Mgr. William Crossan, Ph.D.
Vyučující
Mgr. William Crossan, Ph.D.