Předmět Marketing (PMNG071)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PMNG071 - Marketing, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Přednášky:Úloha marketingu v tržně orientované ekonomice, propedeutika marketingu.Základní kroky marketingového algoritmu.Analýza trhu, základní orientace ve zkoumání charakteristických znaků trhu. Porovnání s konkurencí.Chování spotřebitele na trhu. Hlavní faktory ovlivňující chování spotřebitele. Kupní rozhodování.Proces marketingového výzkumu. Metody analýzy trhu - kvantitativní a kvalitativní. Stanovení vzorku.Produkt, sortiment a značka.Životní cyklus produktu. Řízení výrobků prostřednictvím životního cyklu. Marketingové strategie podle životního cyklu produktu.Cena a její význam. Určování ceny. Metody cenové tvorby.Propagace a její formy. Reklama a její regulace v ČR. Public relations. Osobní prodej. Opatření na podporu prodeje.Posuzování účinnosti reklamy vzhledem ke jednotlivým médiím.Public relations. Srovnání vztahů s veřejností, reklamy a marketingu. Vztahy se sdělovacími prostředky.Navrhování marketingových strategií pro tržní vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaře trhu.Řízení obchodu se službami.Marketing pro neziskový sektor.Semináře:Druhy marketingu. Marketingová část podnikatelského projektu.Marketingový výzkum - koncepceModelová úloha č. 1DotazníkModelová úloha č. 21.TestChování spotřebitele a jeho ochrana v ČR.Životní cyklus produktu a využití nástrojů marketingu.ZnačkaPříprava propagační strategieModelová úloha č.3Reklamní text a sloganModelová úloha č. 42. Test
Literatura
Povinná:1. Cooper, J. Lane, P. Marketingové plánování - praktická příručka manažera. Praha : Grada , 1999. S. 230. ISBN 80-7169-641-2.2. Horáková, I. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada , 1992.s. 364. ISBN 80-85424-83-5.3. Kotler, P. Marketing Management. Analýza plánování, využití, kontrola. 9. Vydání. Praha : Grada, 1998. S. 1492. ISBN 80-7169-600-5Doporučená:1. Dichtl, E., Hörschgen, H., Nieschlag, R. Marketing. 7. Vydání. Berlin: Duncker&Humblot, 1994. S. 1116 ISBN 3-428-07677-X.
Požadavky
Požadavky na zápočet: seminární práce na zadané téma, dosažení v průměru 70 % úspěšnosti při napsání 2 zápočtových písemných testů Požadavky na zkoušku: úspěšné zodpovězení 2 vylosovaných otázek z 40 při ústní zkoušce, rozbor seminární práce
Garant
doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.Mgr. Josef Voráček
Vyučující
doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc.Mgr. Josef Voráček